Skip to content

بهترین راه‌ها برای غلبه بر چربی شکم

غلبه بر چربی شکمی

بهترین راه‌ها برای غلبه بر چربی شکمی

هیچ “غذای فوق العاده” ای وجود ندارد که چربی احشایی را بسوزاند و شما نمی‌توانید آن را با حرکات خاصی مانند کرانچ از بین ببرید. در عوض، به دنبال راه‌هایی برای ارتقای عادات غذایی خود باشید و هر روز به فعالیت خود بیافزایید. به میانگین غذایی و ورزش هفته خود فکر کنید. کجا ممکن است بتوانید تغییراتی ایجاد کنید؟ این ها بهترین روش ها برای غلبه بر چربی شکمی است.

بهترین راه‌های شما برای غلبه بر چربی شکمی

فیبر بیشتری دریافت کنید

لازم نیست یک کیسه آلوی بزرگ بخورید. سبزیجات برگ دار، غلات کامل، آجیل و لوبیا همگی برای خارج کردن چربی‌هایی که در عمق شکم شما باقی می‌مانند مفید هستند. این چربی، احشایی نامیده می‌شود و خطرناک‌ترین نوع آن است زیرا می‌تواند اطراف اندام‌های اصلی از جمله کبد، پانکراس و کلیه‌ها را بپوشاند.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید

در حالی که هر کسی می‌تواند چربی احشایی بیش از حد داشته باشد، اگر وزن زیادی داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که چربی احشایی شما بیشتر باشد. همانطور که شروع به کاهش وزن می‌کنید، اینکار به کل بدن شما، از جمله چربی شکمی که از دید شما پنهان است کمک می‌کند.

روش های غلبه بر چربی شکمی
روش های غلبه بر چربی شکمی

چربی سالم را  انتخاب کنید

شما می‌توانید مقداری چربی مصرف کنید اما نوع “اشباع” موجود در غذاهای حیوانی، روغن نارگیل و نخل و لبنیات پرچرب را محدود کنید. به عنوان مثال، بخش‌های آن غذاها را کوچکتر از حد معمول نگه دارید و برچسب‌های تغذیه را بررسی کنید تا ببینید یک وعده چقدر کالری و چه مقدار چربی دارد. برای غلبه بر چربی شکمی به دنبال چربی‌هایی باشید که برای شما بهتر هستند، مانند چربی‌های موجود در غذاهای گیاهی یا ماهی‌هایی مانند سالمون، ماهی تن و ماهی خال مخالی که سرشار از امگا 3 هستند.

تلاش برای پیشی گرفتن از آن را متوقف کنید

هنوز در تلاش برای “سوزاندن” چربی‌های شکم با ساعت به ساعت پیاده روی کردن هستید؟ تحقیقات نشان می‌دهد که چند دوره سریع تمرین با شدت بالا مانند دوی سرعت 30 ثانیه‌ای یا ست کشش شدید ممکن است موثرتر باشد و راحت‌تر در برنامه شما قرار بگیرد. شما می‌توانید ورزش‌های با شدت بالاتر را به هر تمرین اضافه کنید. فقط سرعت را افزایش دهید یا برای مدت کوتاهی سخت‌تر کار کنید، سپس به سرعت ملایم‌تری برگردید و تکرار کنید.

خواب

وقتی صحبت از افزایش وزن به میان می‌آید، خواب ناکافی یکی از دلایل افزایش وزن است. خواب خیلی کم – کمتر از 5 ساعت – ممکن است به معنای افزایش چربی شکم باشد. اما خواب بیش از حد — بیش از 8 ساعت — می‌تواند این کار را نیز انجام دهد. مقدار خوابی که درست به نظر می‌رسد حدود 6-8 ساعت است. اگر الان زیاد نمی‌خوابید، یا اگر تمایل به نخوابیدن دارید، سعی کنید کمی زودتر به رختخواب بروید، قبل از خواب استراحت کنید، اتاق خوابتان را خنک نگه دارید، و سعی کنید قبل از رفتن به رخت خواب پیامک و ایمیل ارسال نکنید.

خواب مناسب و راحت
خواب مناسب و راحت

غلبه بر چربی شکمی سریع را فراموش کنید

جراحی زیبایی راه حل نیست. لیپوساکشن به داخل دیواره شکم نمی‌رسد. بنابراین نمی‌توانید از شر چربی‌های احشایی شکم خلاص شوید. به همین ترتیب، رژیم‌های غذایی سخت نیز راه‌حل نیستند. با رعایت گزینه آهسته‌تر و ثابت‌تر تغییرات سبک زندگی که می‌توانید برای مدت طولانی به آن متعهد شوید که واقعاً بهترین گزینه است.

آرام باشید

آیا استرس دارید؟ این می‌تواند باعث شود چربی و قند بیشتری بخورید و “هورمون استرس” کورتیزول آزاد شود که می‌تواند چربی شکم را افزایش دهد. استرس همچنین می‌تواند باعث شود کمتر بخوابید، کمتر ورزش کنید و الکل بیشتری بنوشید که همه اینها می‌تواند باعث افزایش چربی شکم نیز شود. این یک دلیل عالی برای مدیتیشن، ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان یا یافتن راه‌های سالم دیگر برای استراحت و آرامش است.

در مورد خوردن نوشیدنی‌ تجدید نظر کنید

چه یک لاته، یک نوشابه معمولی، یک لیوان آبجو یا یک لیوان شراب، هر کدام از اینها را بنوشید کالری دارد و هنگامی که سعی می‌کنید وزنتان را کم کنید، آب یا یک لیوان کوچکتر از نوشیدنی مورد علاقه شما ممکن است انتخاب بهتری باشد. اگر الکل می‌نوشید، به یاد داشته باشید که ممکن است باعث شود وقتی غذای خود را سفارش می‌دهید، اراده‌ای برای انتخاب غذای سالم نداشته باشید پس در نوشیدن الکل احتیاط کنید.

سیگار نکشید

انگار دلیل دیگری برای ترک نیاز دارید. سیگار باعث می‌شود که شما به جای باسن و ران، چربی را در شکم خود ذخیره کنید و این بد است و همچنین یک علت دیابت است. همچنین باعث سرطان و بیماری قلبی و بیماری ریوی و…. است. شما باید سیگار را ترک کنید. اگر قبلاً امتحان کرده‌اید، دوباره امتحان کنید. به پزشک خود بگویید تا بتوانید نکاتی را در مورد آنچه ممکن است به شما برای ترک برای همیشه کمک کند، دریافت کنید.

سیگار نکشید
سیگار نکشید

به اندازه لباس تکیه نکنید

اندازه سایز لباس‌ها برای هر شرکت دوخت لباسی متفاوت است. مثلاً اندازه 14 یک شرکت می‌تواند سایز 12 شرکت دیگر باشد. روش بهتر، اندازه گیری دور کمر است. اگر شما یک زن هستید، باید اندازه دور کمر شما 88 سانتیمتر یا کمتر باشد. برای مردان تا 101 سانتی متر می‌رسند. با کاهش سایز دور کمر ممکن است احتمال حمله قلبی، سکته مغزی یا احتمالاً انواع خاصی از سرطان را کاهش دهید. متر نمی‌تواند چربی احشایی را بررسی کند اما در کنار ترازو، می‌تواند به شما در پیگیری کاهش وزن کمک کند.

ورزش کنید

به جای پیاده روی به ورزشگاه فکر کنید. در یک مطالعه، مردان میانسال سالمی که روزانه 20 دقیقه تمرین با وزنه انجام دادند، نسبت به مردانی که مدت زمان مشابهی را به انجام تمرینات هوازی، مانند دوچرخه سواری می‌گذراندند، چربی شکمی کمتری داشتند. تمرینات قدرتی برای زنان نیز خوب است و شما را حجیم نمی‌کند. شما هنوز هم باید مقداری کاردیو انجام دهید، اما مطمئن شوید که تمرینات قدرتی در این ترکیب وجود دارد.

منبع:

https://www.medicinenet.com/diet_weig

مطالب مرتبط