Skip to content

چاق شدن صورت با روش هایی خانگی و آسان

افزایش حجم صورت

روش‌های خانگی و گزینه‌های پزشکی برای افزایش حجم صورت

اگرچه افزایش وزن به طور خاص روی صورت دشوار است، اما افزایش وزن به طور کلی یا بهبود عضلانی می‌تواند صورت فرد را پرتر نشان دهد. برخی تمرین‌ها و درمان‌های صورت نیز ممکن است به اینکار کمک کنند. شکل صورت افراد به طور طبیعی در طول زندگی تغییر می‌کند زیرا افزایش سن می‌تواند منجر به از دست دادن چربی یا توده ماهیچه‌ای اطراف صورت شود. شکل صورت نیز می‌تواند بسته به وزن فعلی بدن فرد و میزان عضله او متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است بخواهند صورت خود را چاق کنند تا ظاهری گردتر، حجیم‌تر یا پرتر به آن بدهند. در این مقاله، روش‌های خانگی که افراد می‌توانند برای افزایش حجم صورت، عوامل مهمی که باید در نظر گرفته شوند و گزینه‌های پزشکی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

آیا افزایش چربی یا عضله کمکی می‌کند؟

به دست آوردن چربی یا عضله می‌تواند به ایجاد فرم صورت پرتر کمک کند.

هنگام افزایش وزن طبیعی به طور خاص نمی‌توان صورت را هدف قرار داد. با این حال، افزایش وزن به طور کلی می‌تواند به افراد کمک کند تا چهره پرتری داشته باشند.

تمرین دادن عضلات صورت می‌تواند آنها را قوی‌تر کند، که ممکن است صورت را پرتر نشان دهد.

راه‌های سالم برای افزایش وزن

هر کسی که به دنبال افزایش وزن است باید اطمینان حاصل کند که رویکردی سالم در پیش گرفته است. در حالی که اساس افزایش وزن خوردن کالری بیشتر از آنچه بدن در روز می‌سوزاند است، انتخاب منابع خاصی از این کالری‌ها به فرد کمک می‌کند همزمان با افزایش وزن، سالم بماند.

به دنبال رژیم های سالم بروید
به دنبال رژیم های سالم بروید

غذاهای غنی از مواد مغذی حاوی چربی‌های سالم بخورید

برخی از غذاهای سالم که به طور طبیعی کالری بالایی دارند ممکن است به فرد کمک کنند وزن خود را افزایش دهند و صورت خود را چاق‌تر نگه دارند. گزینه‌های مختلفی وجود دارد، اما موارد زیر نمونه‌های خوبی از غذاها برای افزایش حجم صورت هستند:

دانه‌ها و آجیل

این منابع انرژی طبیعی، کالری بالایی دارند، اما مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را نیز فراهم می‌کنند و به فرد کمک می‌کنند وزن خود را به روشی سالم افزایش دهند.

شیر

 شیر حیوانات معمولاً کالری بیشتری در هر وعده نسبت به نوشیدنی‌هایی مانند شیرهای گیاهی، چای یا آب میوه دارد. همچنین سرشار از چربی است و حاوی مواد مغذی و مواد معدنی کلیدی است.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب آب سرد مانند سالمون، شاه ماهی و ماهی کاد نسبت به سایر انواع ماهی و گوشت حاوی مقدار بیشتری از چربی‌های سالم هستند. این چربی‌ها همچنین می‌توانند سلامت پوست را تقویت کنند، زیرا پوست برای حفظ جوانی به سلول‌های چربی نیاز دارد.

محصولاتی که روی پوست می‌مالند

محصولات موضعی ممکن است پوست را آبرسانی کنند و استفاده طولانی مدت از آنها ممکن است از سلول‌های پوست در برابر پیری محافظت کند و در نتیجه پوست پرتر و سالم به نظر می‌رسد.

با وجود اینکه برخی افراد معتقدند که محصولات موضعی می‌توانند باعث افزایش حجم در صورت شوند، هیچ مطالعه تحقیقاتی برای اثبات آن وجود ندارد. با این حال، روش‌های رایج زیر معمولاً برای امتحان کردن و ایجاد عوارض جانبی، کمی بی‌خطر هستند.

استفاده از محصولات موضعی
استفاده از محصولات موضعی

عسل یا شکر

استفاده از عسل روی صورت ممکن است برای پوست مفید باشد. عسل و شکر هر دو مرطوب کننده‌های طبیعی هستند، به این معنی که رطوبت را از محیط بیرون می‌کشند و در پوست ذخیره می‌کنند. با این کار ممکن است ظاهر بهتری‌تری به پوست صورت ببخشند.

عسل همچنین حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه مفید است. توجه داشته باشید، عسل با کیفیت بالا حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است و دارای برخی خواص درمانی پوست است.

استفاده منظم از عسل روی پوست ممکن است به تأمین مواد مغذی برای سلول‌های پوست و محافظت از آنها در برابر آسیب کمک کند.

استفاده از روغن‌ها برای افزایش حجم صورت

برخی افراد ادعا می‌کنند که استفاده از روغن‌های طبیعی روی صورت ممکن است با ایجاد گونه‌های پرتر و حجیم‌تر به فرد کمک کند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشد.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از روغن روی صورت به افزایش وزن در این قسمت از بدن کمک می‌کند. با این حال، در یک مطالعه مشخص شد اسیدهای چرب ممکن است فضای بین خارجی‌ترین لایه‌های سلول‌های پوست را پر کنند.

روغن‌های خاصی هنگامی که فرد آنها را به صورت موضعی استفاده می‌کند، ممکن است برای پوست مفید باشند، از جمله:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • کره شی
  • روغن بادام
  • روغن آملا

واکنش پوست هر فرد به روغن‌های مختلف متفاوت است. هر کسی که قصد دارد روغن را روی صورت خود بمالد باید ابتدا آن را روی یک قسمت از پوست آزمایش کند تا ببیند آیا باعث واکنش یا هر مشکل دیگری مانند آکنه می‌شود یا نه.

ماسک‌های صورت

ماسک‌های صورت ممکن است به پوست رطوبت برسانند، که به خصوص می‌تواند برای صورتی که به دلیل پیری لاغر به نظر می‌رسد مفید باشد.

بسیاری از ماسک‌های مختلف از فرمول‌های خاصی برای پوست استفاده می‌کنند که اغلب شامل مواد زیر هستند:

  • گلیسرین
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین
  • نفت خام
  • روغن معدنی
ماسک های صورت طبیعی
ماسک های صورت طبیعی

با این حال، افرادی که ترجیح می‌دهند ماسک صورتشان را خودشان درست کنند، برای اینکار می‌توانند از مواد طبیعی استفاده کنند، مانند:

  • سیب
  • شیر
  • پاپایا
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • بلغور جو دوسر
  • موز
  • خیار

تمرینات صورت

یوگای صورت نوعی تمرین است که ممکن است به تقویت عضلات صورت کمک کند. انجام منظم تمرینات صورت ممکن است به افزایش حجم عضلات آن کمک کند، که اینکار می‌تواند صورت را بزرگتر نشان دهد.

یک مطالعه در سال 2018 به اثرات ورزش‌های صورت بر پیری صورت را بررسی کرد. زنان بین 40 تا 65 سال که یک برنامه تمرینی متشکل از 32 تمرین صورت را به مدت 20 هفته انجام دادند، بهبودهایی را در ساختار صورت خود مشاهده کردند. به طور خاص، گونه‌های آنها پرتر به نظر می‌رسید.

این مطالعه کوچک بود و مطالعات بیشتری برای تأیید این ادعاها ضروری است. با این حال، کوچک بودن این تحقیق باعث نمی‌شود که افراد تمرین‌هایی مانند یوگای صورت برای پرکردن گونه‌های خود را انجام ندهند. افراد همچنین می‌توانند فعالیت‌های دیگری را که شامل حرکت صورت، از جمله جویدن آدامس و انجام ماساژ صورت است را امتحان کنند.

آیا روش‌های پزشکی وجود دارد؟

اگر روش‌های طبیعی برای افزایش وزن روی صورت کارساز نباشد، برخی از افراد گزینه‌های پزشکی را در نظر می‌گیرند.

افرادی که به دنبال افزایش وزن در صورت هستند ممکن است تزریق چربی را انتخاب کنند. در این روش جراحان چربی را از ناحیه دیگری از بدن گرفته و به صورت تزریق می‌کنند.

گزینه دیگر استفاده از پرکننده‌های پوستی است. پزشکان به قسمتی از صورت، معمولاً گونه‌ها، فیلر تزریق می‌کنند تا ظاهری چاق‌تر به چهره بدهد.

برخی از افراد همچنین ممکن است بزرگ کردن گونه را برای یک راه حل دائمی‌تر در نظر بگیرند. جراحان یک ایمپلنت جامد را روی استخوان گونه قرار می‌دهند تا روی گونه‌ها ثابت شود.

البته، جراحی همیشه خطراتی را به همراه دارد، بنابراین لازم است قبل از تصمیم گیری شخصی، مزایا و معایب آن را با پزشک در میان بگذارید.

روش های پزشکی افزایش حجم صورت
روش های پزشکی افزایش حجم صورت

کلام آخر

جدای از افزایش وزن کلی، هیچ راه مطمئنی برای افزایش وزن به طور خاص روی صورت وجود ندارد. ممکن است با انجام تمرینات مختلف صورت یا استفاده از محصولات موضعی بتوان به طور طبیعی صورت را پر کرد.

برخی از درمان‌ها برای فردی که نسبت به ظاهر صورت خود آگاه‌تر است ممکن است راه‌حل طولانی‌مدتی را ارائه دهد.

افراد می‌توانند هر گونه درمان را با پزشکی که بتواند در مورد گزینه‌های پزشکی برای کمک به پرتر به نظر رسیدن صورت مشاوره دهد در میان بگذارند.

منبع مقاله

https://www.medicalnewstoday.com/articles/326265#summary

مطالب مرتبط

عوارض زایمان زودرس
دانستنی های پزشکی
هومن حجتی

عوارض زایمان زودرس

عوارض زایمان زودرس همه نوزادان نارس عوارض سلامتی ندارند. اما زود به دنیا آمدن می‌تواند مشکلات پزشکی کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد کند. به

ادامه مطلب »