Skip to content

20 اشتباه بزرگ در تغذیه

اشتباهات تغذیه ای

اشتباهات تغذیه ای 

جستجو در شبکه‌های اجتماعی، خواندن مجله موردعلاقه خود یا بازدید از وب سایت‌های معروف، شما را در معرض اطلاعات بی‌پایانی در مورد تغذیه و سلامتی قرار می‌دهد که بیشتر آن‌ها نادرست است.

حتی متخصصان بهداشت تأیید شده، ازجمله پزشکان و متخصصان تغذیه، مقصر انتشار اطلاعات نادرست در مورد تغذیه به مردم هستند و باعث سردرگمی می‌شوند.

در اینجا 20 مورد از بزرگ‌ترین اشتباهات تغذیه ای آورده شده است و اینکه چرا این اعتقادات قدیمی باید موردتوجه قرار گیرند.

اشتباهات تغذیه ای
اشتباهات تغذیه ای

کاهش کالری مصرف‌شده یکی از مواردی است که در مورد کاهش وزن اهمیت دارد.

 اگرچه ایجاد کاهش کالری با سوزاندن انرژی بیشتر از میزان کالری که شما دریافت کرده‌اید، مهم‌ترین عامل در کاهش وزن است، اما این تنها مورد مهم نیست. تکیه بر مصرف کالری، متغیرهای زیادی را که ممکن است از کاهش وزن در فرد جلوگیری کند (حتی وقتی رژیم خیلی کالری کمی دارد) در نظر ندارد. به‌عنوان‌مثال، عدم تعادل هورمونی، بیماری‌هایی مانند کم‌کاری تیروئید، سازگاری‌های متابولیکی، استفاده از برخی داروها و ژنتیک برخی از افراد، تنها برخی از عواملی است که ممکن است کاهش وزن را برای آن‌ها حتی زمانی که رژیم غذایی سخت دارند سخت‌تر کند. این مفهوم همچنین نمی‌تواند بر اهمیت پایداری و کیفیت رژیم غذایی برای کاهش وزن تأکید کند. کسانی که روش “دریافت کالری، از بین بردن کالری ” را دنبال می‌کنند، معمولاً فقط روی مقدار کالری غذاها متمرکز می‌شوند نه مقدار مواد مغذی آن‌ها. این موضوع می‌تواند منجر به انتخاب غذاهای کم‌کالری و کم ویتامین مانند کیک برنج و سفیده تخم‌مرغ نسبت به غذاهای دارای کالری بالاتر که غنی از مواد مغذی مانند آووکادو و تخم‌مرغ جایگزین شود که برای سلامتی بدن مناسب نیست.

خلاصه

تئوری “کالری دریافت، از بین بردن کالری ” چندین متغیر را در بر نمی‌گیرد که ممکن است مانع کاهش وزن فرد شود. بسیاری از عوامل، مانند ژنتیک، شرایط پزشکی و سازگاری متابولیکی، کاهش وزن را برای برخی بسیار دشوارتر می‌کند.

مصرف غذاهای پرچرب از اشتباهات تغذیه ای مهم 

بسیاری از مردم هنوز از غذاهای پرچرب می‌ترسند و رژیم‌های کم‌چربی را دنبال می‌کنند به این امید که کاهش مصرف چربی برای سلامتی آن‌ها مفید باشد.

چربی رژیم غذایی برای سلامتی ضروری است. بعلاوه، رژیم‌های غذایی کم‌چرب بیشتر با بیماری‌هایی ازجمله سندرم متابولیک مرتبط هستند و ممکن است منجر به افزایش مقاومت به انسولین و سطح‌تری گلیسیرید شوند که از عوامل خطرزا برای بیماری‌های قلبی شناخته می‌شوند .به علاوه، رژیم‌های غذایی که دارای چربی سالم بیشتر هستند حتی بیشتر از رژیم‌های کم‌چربی، برای کاهش وزن به اثبات رسیده‌اند.

مطمئناً، افراط در هر دو جهت، خواه اگر یک رژیم غذایی دارای چربی بسیار کم بوده یا رژیم پر از چربی‌های سالم باشد، ممکن است به‌سلامتی شما آسیب برساند، به‌ویژه هنگامی‌که کیفیت رژیم غذایی ضعیف است.

خلاصه

بسیاری از غذاهایی که پر از چربی‌های بسیار مقوی هستند و می‌توانند به شما در حفظ وزن سالم کمک کنند و عدم مصرف آن ها از اشتباهات تغذیه ای می باشد. 

صبحانه نخوردن از دومین اشتباهات تغذیه ای

درحالی‌که زمانی تصور می‌شد که صبحانه خوردن یکی از مهم‌ترین عوامل در تنظیم بدن برای داشتن یک روز سالم است، تحقیقات نشان داده است که ممکن است در بیشتر بزرگ‌سالان این‌گونه نباشد. به‌عنوان‌مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که ترک صبحانه ممکن است منجر به کاهش کالری دریافتی شود.

علاوه بر این، استفاده از رژیم‌های روزه‌داری متناوب که طی آن صبحانه یا حذف می‌شود یا بعداً در طی روز مصرف می‌شود، با بسیاری از مزایا، ازجمله بهبود کنترل قند خون و کاهش بیماری‌های التهابی مرتبط است.

بااین‌وجود، می‌توان روزه‌داری متناوب را با مصرف یک صبحانه منظم شروع کرده و سپس آخرین وعده غذایی خود را زودتر از شب مصرف کرد تا یک ‌روزه 14 الی 16 ساعته ناشتا داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که این مورد در مورد کودکان و نوجوانان در حال رشد یا کسانی که نیازهای غذایی آن‌ها افزایش‌یافته است، مانند زنان باردار و کسانی که دارای شرایط سلامتی خاصی هستند، اعمال نمی‌شود، زیرا حذف وعده‌های غذایی ممکن است منجر به اثرات منفی سلامتی در این افراد شود.

از طرف دیگر، برخی شواهد نشان می‌دهد که خوردن صبحانه و مصرف کالری بیشتر در روز که بیش از مصرف شب باشد، همراه با کاهش دفعات وعده غذایی، با کاهش التهاب و وزن بدن ممکن است برای سلامتی مفید باشد. صرف‌نظر از این، اگر از صبحانه لذت می‌برید، آن را بخورید. اگر اهل صبحانه نیستید، نیازی به افزودن آن به برنامه روزانه خود ندارید.

خلاصه

خوردن صبحانه برای همه لازم نیست .فواید سلامتی هم با خوردن صبحانه و هم با کنار گذاشتن آن همراه است.

برای سلامتی مطلوب باید وعده‌های غذایی کوچک و مکرر بخورید

خوردن وعده‌های غذایی مکرر و کوچک به‌طور منظم در طول روز روشی است که بسیاری از افراد برای تقویت متابولیسم و کاهش وزن از آن استفاده می‌کنند.

بااین‌حال، اگر سالم هستید تا زمانی که انرژی موردنیاز خود را برآورده می‌کنید، تعداد وعده‌های غذایی مهم نیست.

گفته می‌شود، کسانی که بیماری خاصی، مانند دیابت، بیماری عروق کرونر و سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) دارند و همچنین کسانی که باردار هستند، ممکن است نیاز به خوردن وعده‌های غذایی مکرر داشته باشند.

خلاصه

خوردن وعده‌های غذایی مکرر در طول روز راه مناسبی برای کاهش وزن نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که الگوی غذایی منظم ممکن است برای سلامتی بهترین باشد.

شیرین‌کننده‌های غیرمغذی سالم هستند

افزایش علاقه به غذاهای کم‌کالری، کم کربوهیدرات و فاقد شکر منجر به افزایش محصولات حاوی شیرین‌کننده‌های غیرمغذی (NNS) شده است. اگرچه واضح است که رژیم غذایی حاوی قند اضافه به میزان قابل‌توجهی خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد، مصرف غذاهای غیرمغذی همچنین می‌تواند منجر به نتایج منفی در سلامتی شود.

به‌عنوان‌مثال، مصرف غذاهای غیرمغذی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد و منجر به تغییرات منفی در باکتری‌های روده و تنظیم بی‌نظمی قند خون شود. علاوه بر این، مصرف منظم غذاهای مغذی با الگوهای کلی زندگی ناسالم همراه است.

 به خاطر داشته باشید که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و برای تأیید آن‌ها به مطالعات با کیفیت بالا در آینده نیاز است.

خلاصه

شیرین‌کننده‌های غیرمغذی ممکن است منجر به پیامدهای نامطلوب سلامتی شود، مانند افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و تغییرات منفی در باکتری‌های روده.

 اشتباهات تغذیه ای _ مقدار خوراکی‌های مغذی بیش از کیفیت رژیم غذایی  مهم است

اگرچه مربیان حرفه‌ای ممکن است شما را به این باور برسانند که نسبت مواد مغذی در رژیم غذایی تنها چیزی است که هنگام کاهش وزن و سلامت کلی اهمیت دارد، اما این یکی از اشتباهات تغذیه ای مهم است. 

درحالی‌که تغییر نسبت کلان می‌تواند از بسیاری جهات برای سلامتی مفید باشد، مهم‌ترین عامل در هر رژیم غذایی کیفیت غذاهایی است که می‌خورید.

اگرچه ممکن است کاهش وزن با خوردن چیزی غیر از غذاهای کاملاً فرآوری شده و پروتئین‌ها امکان‌پذیر نباشد، اما اگر صرفاً بر کم کردن عناصر مغذی تمرکز می‌کنید که چگونه خوردن برخی مواد غذایی می‌تواند سلامت متابولیک، خطر بیماری، طول عمر و شادابی را کاهش دهد.

خلاصه

اگرچه بهینه‌سازی اندازهی غذاهای مغذی از برخی جهات می‌تواند مفید باشد، اما مهم‌ترین راه برای ارتقا سلامت کلی، رعایت رژیم غذایی غنی از غذاهای کامل و فرآوری نشده است.

از اشتباهات تغذیه ای می توان مصرف سیب زمینی سفید را نام برد .

سیب‌زمینی سفید که اغلب در جهان تغذیه با عنوان “ناسالم ” شناخته می‌شود، توسط بسیاری از افرادی که مایل به لاغر شدن یا بهبود سلامت کلی خود هستند، محدود می‌شود.

گرچه خوردن بیش‌ازحد هر ماده غذایی – ازجمله سیب‌زمینی سفید – می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، این سیب‌زمینی‌ها بسیار مغذی هستند و می‌توانند به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم قرار گیرند. سیب‌زمینی سفید منبع عالی بسیاری از مواد مغذی ازجمله پتاسیم، ویتامین C و فیبر است.

بعلاوه، آن‌ها سیرکننده تر از سایر منابع کربوهیدرات مانند برنج و ماکارونی هستند و می‌توانند بعد از غذا احساس رضایت بیشتری داشته باشند. فقط یادتان باشد که از سیب‌زمینی سرخ‌شده دوری کرده و از خوردن سیب‌زمینی پخته‌شده لذت ببرید.

خلاصه

سیب‌زمینی سفید یک انتخاب کربوهیدرات مغذی است. فقط مطمئن شوید که از آن‌ها به روش‌های سالم‌تری مانند بوداده یا پخته‌شده لذت ببرید.

غذاهای کم‌چرب و رژیمی گزینه‌های سالمی هستند 

به فروشگاه مواد غذایی محلی خود بروید و محصولات متنوعی با برچسب “رژیم غذایی “، “کم‌کالری “، “کم‌چربی ” و “بدون چربی ” پیدا خواهید کرد. درحالی‌که این محصولات برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، وسوسه‌انگیز است، آن‌ها به‌طورمعمول یک انتخاب ناسالم هستند. به این دلیل که تحقیقات نشان داده است که بسیاری از اقلام کم‌چرب و رژیم غذایی حاوی قند و نمک اضافه‌شده بسیار بیشتری نسبت به کالاهای مشابه با چربی معمولی هستند. بهتر است از این محصولات چشم‌پوشی کنید و در عوض از مقدار کمی مواد غذایی مانند ماست پرچرب، پنیر و کرهی مغزها مانند کره ی بادام زمینی لذت ببرید.

خلاصه

غذاهای کم‌چرب و رژیمی معمولاً سرشار از قند و نمک هستند. گزینه‌های بدون چربی اغلب انتخاب سالم‌تری هستند.

گاهی مصرف مکمل‌ها هدر دادن پول است 

درحالی‌که تمرکز بر مصرف مواد مغذی، داشتن رژیم غذایی خوب جزء ضروری از سلامتی هستند، مکمل‌هایی وجود دارد که هنگامی‌که به‌درستی استفاده شود می‌تواند در بسیاری از موارد سودمند باشد.

برای بسیاری از افراد، به‌ویژه کسانی که بیماری‌های مانند دیابت نوع 2 دارند و همچنین کسانی که از داروهای رایج مانند استاتین ها، مهارکننده‌های پمپ پروتون، کنترل بارداری و داروهای ضد دیابت استفاده می‌کنند، مصرف مکمل‌های خاص می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر سلامتی آن‌ها تأثیر بگذارد.

به‌عنوان‌مثال، نشان داده شده است که مکمل‌های حاوی ویتامین‌ های گروه B و منیزیم  با افزایش قند خون و کاهش عوامل خطر بیماری قلبی و عوارض مربوط به دیابت، به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 سود می‌رساند.

کسانی که رژیم‌های لاغری دارند، افرادی که جهش‌های ژنتیکی مانند متیلن تترا هیدروفولات ردوکتاز (MTHFR) دارند، افراد بالای 50 سال و زنان باردار یا شیرده از دیگر نمونه‌های افرادی هستند که ممکن است نیاز باشد که از مکمل‌های خاص استفاده کنند.

خلاصه

مکمل‌ها در بسیاری از افراد مفید و غالباً ضروری هستند. استفاده از داروهای رایج، سن و برخی شرایط خاص پزشکی تنها برخی از دلایل نیاز به مکمل برای برخی افراد است.

پیروی از رژیم بسیار کم‌کالری بهترین راه برای کاهش وزن است 

درحالی‌که کاهش کالری دریافتی می‌تواند باعث کاهش وزن شود، کاهش مصرف غذاهای بسیار کم‌کالری می‌تواند منجر به سازگاری متابولیکی و عواقب سلامتی طولانی‌مدت شود.

اگرچه رعایت یک رژیم غذایی با کالری بسیار کم احتمالاً باعث کاهش سریع وزن در کوتاه‌مدت می‌شود، اما پیروی طولانی‌مدت از رژیم‌های غذایی با کالری بسیار پایین منجر به کاهش میزان متابولیسم، افزایش احساس گرسنگی و تغییر در هورمون‌های سیری می‌شود. این امر باعث می‌شود که نگهداری طولانی‌مدت وزن کاهش‌یافته دشوار شود.

به همین دلیل مطالعات نشان داده است که رژیم‌های کم‌کالری به‌ندرت موفق می‌شوند وزن اضافی را در طولانی‌مدت حفظ کنند.

خلاصه

رژیم‌های بسیار کم‌کالری منجر به سازگاری متابولیکی می‌شوند که حفظ وزن در طولانی‌مدت را دشوار می‌کند و از مهم ترین اشتباهات تغذیه ای هستند . 

برای سالم بودن باید لاغر باشید 

چاقی با بسیاری از بیماری‌ها ازجمله دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی، افسردگی، برخی سرطان‌ها و حتی مرگ زودرس همراه است.

کاهش خطر ابتلا به بیماری به معنای لاغر بودن نیست. آنچه مهم است، مصرف یک رژیم غذایی مغذی و حفظ سبک زندگی فعال و ورزش کردن است، زیرا این رفتارها اغلب باعث کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن می‌شوند.

لاغر شوید
لاغر شوید

خلاصه

اگرچه چاقی خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد، برای داشتن سلامتی لازم نیست لاغر باشید؛ بلکه حفظ وزن و درصد چربی بدن با مصرف یک رژیم غذایی مغذی و حفظ سبک زندگی فعال و ورزش کردن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مکمل‌های کلسیم برای سلامت استخوان لازم هستند 

به بسیاری از افراد گفته می‌شود برای سالم نگه‌داشتن سیستم اسکلتی خود از مکمل‌های کلسیم استفاده کنند. بااین‌حال، تحقیقات اخیر نشان داده است که مکمل کلسیم ممکن است بیش از فواید آن، دارای ضرر داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال، برخی مطالعات مکمل‌های کلسیم را با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط دانسته‌اند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که آن‌ها خطر شکستگی یا پوکی استخوان را کاهش نمی‌دهند.

اگر نگران دریافت کلسیم هستید، بهتر است روی منابع غذایی دارای کلسیم مانند ماست پرچرب، ماهی ساردین، لوبیا و دانه‌ها تمرکز کنید.

خلاصه

اگرچه متخصصان پزشکی معمولاً مکمل‌های کلسیم تجویز می‌کنند، تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که این مکمل‌ها بیشتر از فوایدشان ضرر دارند و از اشتباهات تغذیه ای در دوران رژیم هستند. 

مکمل‌های فیبر جایگزین خوبی برای غذاهای پر فیبر هستند 

بسیاری از افراد با دریافت فیبر غذایی کافی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به همین دلیل مکمل‌های فیبر برای آن‌ها بسیار محبوب هستند. اگرچه مکمل‌های فیبر با بهبود حرکات روده و کنترل قند خون می‌توانند برای سلامتی مفید باشند، اما نباید جایگزین غذای اصلی شوند.

غذاهای کامل با فیبر بالا مانند سبزی‌ها، لوبیا و میوه‌ها، حاوی مواد مغذی و ترکیبات گیاهی هستند که به‌طور فزاینده‌ای به تقویت سلامتی شما کمک می‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را با مکمل‌های فیبر جایگزین کرد.

خلاصه

از مکمل‌های فیبر نباید به‌عنوان جایگزینی غذاهای مغذی و سرشار از فیبر استفاده شود.

همه اسموتی ها و آب‌میوه‌ها سالم هستند 

برخی از آب‌میوه‌ها و اسموتی ها بسیار مقوی هستند. به‌عنوان‌مثال، یک اسموتی که پر از مواد مغذی است یا از سبزی‌های غیر نشاسته‌ای تازه تهیه‌شده می‌تواند یک روش عالی برای افزایش ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان باشد.

بااین‌حال، مهم است که بدانید اکثر آب‌میوه‌ها و اسموتی هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند، مملو از قند و کالری هستند. در صورت مصرف بیش‌ازحد، آن‌ها می‌توانند باعث افزایش وزن و سایر موارد بهداشتی مانند پوسیدگی دندان و تنظیم نامنظم قند خون شوند.

خلاصه

بسیاری از آب‌میوه‌ها و اسموتی های خریداری‌شده در فروشگاه‌ها مملو از قند و کالری اضافه ‌شده است و مصرف آن ها از اشتباهات تغذیه ای محسوب می شود. 

همه می‌توانند از یک پروبیوتیک بهره‌مند شوند

پروبیوتیک ها از محبوب‌ترین مکمل‌های غذایی در بازار هستند. بااین‌حال، پزشکان به‌طورکلی گاهی بیش‌ازحد آن‌ها را تجویز می‌کنند و تحقیقات نشان داده است که پروبیوتیک ها برای برخی از افراد مناسب نباشد.

دستگاه‌های گوارشی برخی افراد نه‌تنها در برابر نگه‌داشتن پروبیوتیک مقاوم هستند، بلکه مصرف پروبیوتیک ها از طریق مکمل‌ها ممکن است منجر به تغییرات منفی در باکتری‌های روده آن‌ها شود.

به علاوه، رشد بیش‌ازحد باکتری‌ها در روده کوچک مربوط به استفاده از پروبیوتیک می‌تواند منجر به نفخ، گاز و سایر عوارض جانبی شود.

علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که درمان پروبیوتیک به دنبال یک دوره آنتی‌بیوتیک ممکن است باعث بازسازی طبیعی باکتری‌های طبیعی روده شود.

پروبیوتیک ها به‌جای اینکه به‌عنوان یک مکمل یکپارچه برای همه تجویز شوند، باید برای افرادی که به آن‌ها نیاز دارند تجویز شوند و فقط درصورتی‌که ازنظر درمانی سودمند باشند، استفاده شوند.

خلاصه

تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که مکمل‌های پروبیوتیک ممکن است برای همه مفید نباشد و نباید به‌عنوان یک مکمل یکپارچه برای همه تجویز شود.

کاهش وزن آسان است

فریب تصاویر شگفت‌انگیز قبل و بعد از تصاویر استفاده‌شده توسط کمپانی‌های مکمل و داستان کاهش سریع وزن را که با تلاش کم و بدون هیچ کوششی به‌دست‌آمده فریب نخورید. کاهش وزن آسان نیست. این به اراده، عشق به خود، سخت‌کوشی و صبر نیاز دارد. به علاوه، ژنتیک و سایر عوامل، کاهش وزن را برای برخی بسیار دشوارتر می‌کند.

اگر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید، تنها نیستید. بهترین کار این است که هرروز فکر کاهش وزن را در مغز خود مرور کنید و یک الگوی غذایی و فعالیتی مغذی و پایدار پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

خلاصه

کاهش وزن برای اکثر افراد دشوار است و به پیگیری، عشق به خود، سخت‌کوشی و صبر نیاز دارد. عوامل زیادی ممکن است در کاهش وزن آسان برای شما تأثیرگذار باشد.

پیگیری کالری و ماکرو برای کاهش وزن لازم است

آیا تاکنون احساس اینکه نیاز داشته باشید کالری مصرفی خود را یادداشت کنید و هر لقمه غذایی که می‌خورید را بشمارید؟

اگرچه ردیابی مواد غذایی می‌تواند ابزاری مفید هنگام تلاش برای از بین بردن چربی اضافی بدن باشد، اما برای همه مناسب نیست. علاوه بر این، مشغولیت بیش‌ازحد با غذا با شمردن کالری، با افزایش خطر تمایل به غذا خوردن همراه است.

خلاصه

اگرچه شمردن کالری ممکن است به کاهش وزن برخی از افراد کمک کند، اما برای همه افراد ضروری نیست و ممکن است منجر به بی‌نظمی در خوردن غذا شود.

مصرف غذاها با کلسترول بالا از اشتباهات تغذیه ای 

غذاهای غنی از کلسترول به دلیل تصورات غلط در مورد تأثیر کلسترول در رژیم غذایی بر سلامت قلب، جلوهی بدی پیداکرده‌اند؛ درحالی‌که برخی از افراد نسبت به دیگران به کلسترول رژیم غذایی حساسیت بیشتری دارند، اما به‌طورکلی غذاهای غنی از کلسترول و غنی از مواد مغذی می‌توانند در یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرند.

درواقع، ازجمله غذاهای غنی از کلسترول و مغذی مانند تخم‌مرغ و ماست پرچربی در رژیم غذایی ممکن است با تقویت احساس سیری و تأمین مواد مغذی مهم، سلامتی را تقویت کنید.

خلاصه

غذاهای دارای کلسترول بالا مانند تخم‌مرغ و ماست پرچرب بسیار مقوی هستند. اگرچه عوامل ژنتیکی باعث حساسیت برخی افراد نسبت به کلسترول رژیم غذایی می‌شود، اما برای بیشتر افراد، غذاهای دارای کلسترول بالا می‌توانند به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لحاظ شوند.

اختلالات خوردن فقط زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اختلالات خوردن و تمایل به خوردن در غذا فقط زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در حقیقت، مردان نوجوان و بزرگ‌سال نیز در معرض این خطر هستند.

علاوه بر این، بیش از 30 درصد مردان و نوجوان دارای احساس نارضایتی بدن دارند و استفاده از روش‌های ناسالم برای رسیدن به نوع بدن ایده آل خود را انجام می‌دهند.

توجه به این نکته ضروری است که اختلالات خوردن در مردان متفاوت از زنان است و این شیوع در مردان بزرگ‌سال و جوانان بالغ که برخی همجنسگرا یا دو جنس گرا هستند، شیوع بیشتری دارد و این امر نیاز به درمان‌ اختلالات خوردن را که در مردان بیشتر است را نشان می‌دهد.

اشتباهات تغذیه ای در زنان بیشتر است
اشتباهات تغذیه ای در زنان بیشتر است

خلاصه

اختلالات خوردن زنان و مردان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بااین‌وجود، اختلالات خوردن در مردان متفاوت از زنان است و این امر نیاز به درمان‌های اختلالات خوردن را که در مردان بیشتر است را نشان می‌دهد.

کربوهیدرات‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند 

همان‌طور که علت افزایش چربی و بیماری‌های قلبی عنوان ‌شده است، بسیاری از مردم از مصرف کربوهیدرات‌ها اجتناب کرده‌اند و نگرانی دارند که مصرف این عنصر مغذی باعث چاقی، دیابت و سایر اثرات سوء بر سلامتی می‌شود.

در حقیقت، خوردن مقدار متوسطی از کربوهیدرات‌های مغذی که سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند سبزی‌های نشاسته‌ای، دانه‌ها و حبوبات هستند، به‌احتمال‌زیاد برای سلامتی شما مفید است که آسیبی به قلب نمی‌رساند.

به‌عنوان‌مثال، الگوی غذایی که حاوی ترکیبی متعادل از کربوهیدرات‌های دارای فیبر بالا که عمدتاً از محصولات، چربی‌های سالم و پروتئین‌ها استفاده می‌شود، مانند رژیم غذایی مدیترانه‌ای، با کاهش خطر چاقی، دیابت، برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی همراه است.

بااین‌حال، غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند کیک، کلوچه، نوشیدنی‌های شیرین و نان سفید باید محدود شوند، زیرا این غذاها می‌توانند باعث افزایش وزن و در صورت مصرف بیش‌ازحد منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری شوند .همان‌طور که می‌بینید، کیفیت مواد غذایی پیش‌بینی کننده اصلی خطر بیماری است.

خلاصه

گنجاندن گزینه‌های سالم کربوهیدرات در رژیم غذایی باعث افزایش وزن نمی‌شود. بااین‌حال، پیروی از مصرف غذاهای ناسالم و استفاده بیش‌ازحد از غذاهای شیرین غنی از کربوهیدرات باعث افزایش وزن می‌شود و از اشتباهات تغذیه ای محسوب می شود. 

کلام آخر مقاله اشتباهات تغذیه ای :

دنیای تغذیه مملو از اطلاعات نادرست است که منجر به سردرگمی عمومی، عدم اعتماد به متخصصان بهداشت تغذیه و انتخاب‌های نامناسب در رژیم غذایی می‌شود. این موضوع، با این واقعیت همراه است که علم تغذیه دائماً در حال تغییر است، بااین‌وجود جای تعجب نیست که اکثر مردم دیدگاه متفاوتی در مورد اینکه یک رژیم غذایی سالم است یا نه دارند. اگرچه این اشتباهات تغذیه‌ای به‌احتمال‌زیاد در افکار باقی خواهند ماند، اما با جدا کردن واقعیت از داستان در مورد تغذیه، می‌تواند به شما کمک کند تا در ایجاد الگوی غذایی مغذی و پایدار که برای نیازهای فردی شما مناسب است، قدرت بیشتری کسب کنید.

منبع:

https://www.healthline.com/nutrition/biggest-lies-of-nutrition#20.-Carbs-make-you-gain-weight

مطالب مرتبط