Skip to content

7 مرحله برای مبارزه با التهاب

مبارزه التهاب

مبارزه با التهاب

علم ثابت کرده است که التهاب مزمن و با درجه پایین می تواند به یک قاتل خاموش تبدیل شود که به بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت نوع 2 و سایر شرایط کمک می کند. این واقعیت که از هر پنج نفر سه نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری مرتبط با التهاب جان خود را از دست می دهند، پرچم های قرمز جدی را برمی انگیزد. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مبارزه با التهاب انجام دهید.

کارشناسان دانشکده پزشکی مشهور هاروارد به تازگی تحقیقات در ارتباط با مبارزه با التهاب را منتشر کرده اند. گزارش بهداشتی ویژه که به وضوح تهدیدی را که التهاب مزمن برای سلامتی و رفاه شما ایجاد می کند افشا می کند و اقدامات پزشکی و شیوه زندگی را که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید را نشان می دهد.

باید نسخه‌ای از مبارزه با التهاب را برای شما داشته باشد که استراتژی‌های بسیار مؤثر و مبتنی بر شواهد را نشان ‌دهد که می‌توانید قبل از اینکه فرصتی برای به خطر انداختن سلامتی شما پیدا کند، برای کاهش التهاب درجه پایین استفاده کنید.

این مراحل را از امروز شروع کنید. مبارزه با التهاب راه را به شما نشان می دهد!

مرحله اول

برای غلبه بر التهاب غذا بخورید. کارشناسان هاروارد هشدار می‌دهند که بسیاری از رژیم‌های ضدالتهابی مبتنی بر علم نیستند. در این گزارش ویژه، سه گزینه رژیم غذایی را کشف خواهید کرد به علاوه غذاهای ضروری “بایدها و نبایدها” برای کمک به سرکوب سطوح التهاب را باید در نظر بگیرید.

مرحله دوم

ورزش کنید و تحرک داشته باشد. مبارزه با التهاب  نشان می دهد که چقدر ورزش هوازی به طور شگفت انگیزی برای کاهش سطح التهاب لازم است و اینکه   ورزش  بیش از حد ممکن است در واقع  واکنش التهابی را  تحریک کند .

مرحله سوم

وزن خود را مدیریت کنید. راهبردهای ساده ای را کشف کنید که به شما کمک می کند تا در کاهش  چربی شکم – نوعی که مواد شیمیایی پیش التهابی تولید می کند – جلوگیری کنید. به عنوان مثال در مدیریت وزن، شما رازهای شگفت انگیز بدون درد را یاد خواهید گرفت که به کاهش قند در رژیم غذایی خود کمک می کند.

مبارزه با التهاب
مبارزه با التهاب

مرحله چهارم

به اندازه کافی بخوابید. خواب ناکافی نه تنها انرژی و بهره وری را از شما می گیرد، بلکه التهاب را نیز افزایش می دهد که به ویژه برای سلامت قلب خطرناک است. مبارزه با التهاب  4 مرحله ساده را نشان می دهد که به شما کمک می کند خواب شبانه سالم تر و با طراوت بیشتری داشته باشید.

مرحله پنجم

سیگار را ترک کنید. به گفته کارشناسان، ترک این عادت می تواند منجر به  کاهش چشمگیر سطح التهاب در عرض چند هفته شود. حتی اگر قبلاً سعی کرده اید سیگار را ترک کنید، مراحل نشان داده شده در این گزارش ویژه می تواند به موفقیت شما کمک کند.

مرحله ششم

مصرف الکل را محدود کنید. وقتی نوبت به التهاب می رسد، الکل می تواند دوست یا دشمن شما باشد. در این تحقیق ویژه محققان دریافتند که چرا کمی الکل ممکن است مفید باشد و چه مقدار از آن برای کنترل التهاب، بیش از حد مجاز است.

مرحله هفتم

بر استرس مزمن غلبه کنید. استرس مزمن می تواند باعث ایجاد التهاب شود و باعث تشدید مشکلاتی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری قلبی عروقی، افسردگی و بیماری التهابی روده شود. مبارزه با التهاب راههای قدرتمند برای کمک به کاهش استرس ناسالم را نشان می دهد.

کلام پایانی

اگر قصد دارید از سرطان، بیماری قلبی، دیابت، زوال عقل یا سایر شرایط مرتبط با التهاب مزمن جلوگیری کنید، هر چه زودتر این هفت مرحله را در زندگی خود بگنجانید، بهتر است!

منبع

https://www.health.harvard.edu/promotions/sumo/fighting-inflammation?utm_campaign=Inflammation_site_ad_new_image

 

مطالب مرتبط