Skip to content

سرامیدها برای پوست شما چه می کنند؟

تأثیر سرامیدها بر روی پوست

سرامیدها برای پوست شما چه می کنند؟

این ماده مهم مراقبت از پوست به محافظت از پوست و حفظ رطوبت آن کمک می کند. وقتی صحبت از تمام اصطلاحات فوق علمی مربوط به پوست شما می شود، فهمیدن چیستی سرامید می تواند بسیار سخت باشد اما دفعه بعد که در حال مرور محتویات مرطوب کننده هستید، به خاطر داشته باشید که سرامیدها یکی از مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده ها هستند که ارزش توجه به آن را دارند. تأثیر سرامیدها بر روی پوست موضوع اصلی این مقاله است.

سرامیدها چیست، چرا برای پوست شما بسیار مهم هستند و هنگام خرید مرطوب کننده ای که شامل آنها می شود به چه نکاتی توجه کنید.

سرامیدها چیستند؟

سرامیدها تلفظ sair -uh-mydes لیپیدهایی هستند که حدود 50٪ اپیدرم شما را تشکیل می دهند که اپیدرم لایه بیرونی پوست شما است.

سرامیدهای طبیعی آنهایی هستند که در پوست انسان و سایر حیوانات یافت می شوند. سرامیدهای مصنوعی، که ساخت بشر هستند، پایدارتر هستند و معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شوند.

با افزایش سن، پوست شما نمی تواند سرامیدهای طبیعی خود را به همان سرعتی که در دوران جوانی شما انجام می داد دوباره تامین کند. به همین دلیل است که سرامیدهای مصنوعی به مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و سایر محصولات اضافه می‌شوند تا پوست شما را تقویت کند.

فواید سرامیدها برای پوست

سرامیدها به محصولات مراقبت از پوست اضافه می شوند تا به مرطوب کردن پوست شما کمک کنند، سد پوستی شما را دوباره پر کنند و به طور کلی پوست شما را سالم نگه دارند.

در متن زیر دقیق به آنچه سرامیدها برای شما انجام می‌دهند می‌پردازیم.

تأثیر سرامیدها بر روی پوست
تأثیر سرامیدها بر روی پوست

سد پوستی شما را پر می کند

سد پوست شما لایه بالایی پوست شما است که از سلول های مرده، پروتئین ها، چربی ها و لیپیدها از جمله سرامیدهای طبیعی تشکیل شده است.

سرامیدها اساساً چسبی هستند که سلول‌های پوست ما را در کنار هم نگه می‌دارند تا یک سد پوستی سالم تشکیل دهند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست با سرامیدهای اضافه می تواند سطوح بهینه این لیپیدها را بازیابی کند.

رطوبت را در پوست شما قفل می کند

مرطوب نگه داشتن پوست برای همه مهم است، اما به ویژه با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می کند. با گذشت زمان، پوست شما نازک‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود که باعث می‌شود رطوبت آن راحت‌تر از سال‌های جوانی شما از بین برود.

اما سرامیدها به حفظ رطوبت کمک می کنند تا پوست شما نرم و صاف بماند.

پیری و برخی بیماری‌های پوستی، مانند اگزما ، شامل کاهش سطح سرامید می‌شود که می‌تواند منجر به کم‌آبی یا خارش پوست شود. محصولات حاوی سرامیدها به حفظ سلامت و آبرسانی پوست شما کمک می کنند.

به محافظت از پوست شما کمک می کند

در مورد مانع پوست خود به عنوان یک زره فکر کنید که مانع از ورود مواد بد به موجود زنده ظریف زیرین پوست می شود و سرامیدها یکی از شوالیه‌های زره ​​درخشان هستند که کار سخت حفظ آن را انجام می‌دهند.

سرامیدها به جلوگیری از عناصر مضر مانند آلودگی، سموم و آلرژن ها کمک می کنند. هرچه سد پوستی شما قوی تر و دست نخورده تر باشد، نفوذ این عناصر سخت تر است و به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند.

حفاظت از پوست
حفاظت از پوست

سرامید چگونه فروخته می شود؟

در اینجا چند خبر خوب دیگر در مورد آنها وجود دارد و آن خبر این است که پیدا کردن آنها سخت نیست.

سرامیدها یک عنصر رایج در بسیاری از سرم ها، لوسیون ها و کرم های بدون نسخه هستند. چند نمونه رایج آن عبارت است از

  • CeraVe®
  •  Cetaphil®
  •  Eucerin®

بسیاری از محصولات در جلو و مرکز  محصولات خود تبلیغ می کنند که دارای سرامید هستند و همچنین می توانید برچسب های مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

12 نوع سرامید وجود دارد، اما این سه نوع رایج هستند:

  • سرامید 1 یا سرامید
  • سرامید 3 یا سرامید
  • سرامید 6-II یا سرامید

برای به حداکثر رساندن سلامت پوست خود، سرامیدها را با سایر مواد مفید در محصولات مراقبت از پوست خود ترکیب کنید.

آنها به خوبی با مواد زیر ترکیب می شوند:

  • نرم کننده هایی که روی پوست شما لایه ای تشکیل می دهند و به رفع خشکی و خارش کمک می کنند.
  • مرطوب کننده ها که با جذب و چسباندن آب رطوبت را به پوست شما جذب می کنند.
  • مسدود کننده ها که رطوبت و هیدراتاسیون را قفل می کنند اما در آب حل نمی شوند.
ترکیب سرامیدها با سایر نرم کننده ها و مرطوب کننده ها
ترکیب سرامیدها با سایر نرم کننده ها و مرطوب کننده ها

اما ترکیب سرامید دقیقا برای شما چه معنایی دارد؟

برای کمک به شما در فهمیدن همه چیز، ترکیبات خاصی را به اشتراک می گذارند که به خوبی با سرامیدها کار می کنند. شما باید به دنبال موارد زیر در محصولات خود باشید:

  • دایمتیکون
  • بلغور جو دوسر کلوئیدی
  • گلیسرین.
  • اسید هیالورونیک
  • کره شیا

کلام پایانی

خاطرنشان می شود که آخرین توصیه برای استفاده از محصولات حاوی سرامید این است که محصولات مرطوب کننده به بهترین وجه روی پوست مرطوب جذب می شوند. در نظر داشته باشید که مرطوب کننده خود را در عرض سه دقیقه پس از دوش گرفتن یا شستن، به صورت خود بمالید.

منابع

https://health.clevelandclinic.org/ceramides/#:~:text=%D9%BE%D8%B1%D8%B4%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7,All%20Rights%20Reserved.

https://health.clevelandclinic.org/ceramides/?_gl=1*1ga9x9*_ga*NDA0NTkzODE5LjE2ODE3MDYyODg.*_ga_HWJ092SPKP*MTY5Mjc3NTIyMS4xNy4xLjE2OTI3NzcwNDMuMC4wLjA.

مطالب مرتبط