Skip to content

19: رژیم نوتری سیستم Nutrisystem Diet

Nutrisystem Diet

رژیم نوتری سیستم چیست؟

رژیم نوتری سیستم در اوایل دهه ۱۹۷۰ توسط هارلورد کاتز Harold Katz ایجاد شد. این رژیم در ابتدا به عنوان یک رژیم پر پروتئین بیان شد و در دهه ۱۹۹۰ به یک سرویس تحویل غذای گرم تبدیل شد.

این رژیم بر این اساس ایجاد شد که اگر نیازی به برنامه‌ریزی و تهیه غذا نداشته باشید کاهش وزن برای شما راحت تر است دسترسی به وعده‌های غذایی آماده می تواند به طور راحت‌تری منجر به کاهش وزن شما شود.

در این رژیم وعده‌های غذایی از پیش آماده شده و با توجه به سن و جنسیت شما مقدار کالری دریافتی شما در روز محاسبه می شود. بر این اساس وعده های غذایی و میان وعده ها به صورت بسته بندی شده درب منزل تحویل داده می شود.

در این برنامه کربوهیدرات ها یی با شاخص گلایسمیک پایین گنجانده شده است. این بدان معنی است که به آرامی تجزیه شده و به کنترل قند خون و اشتهای شما کمک می کنند. همه چیز در این برنامه آماده است تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با اجرای دقیق برنامه وزن خود را کاهش دهید.

این رژیم در جایگاه 20 برترین رژیم های سال 2020 از دیدگاه وب سایت usnews قرار دارد.

رژیم نوتری سیستم چگونه کار می کند؟

دراین رژیم برنامه های مختلفی با بودجه های مختلف ارائه شده است. برای زنان و مردان برنامه های جداگانه ای وجود دارد، همچنین گزینه هایی برای گیاهخواران، دیابت نوع دو و افراد 60 سال و بالاتر. در هر برنامه روزانه سه وعده غذایی به علاوه یک وعده برای خانم ها و دو میان وعده برای آقایان فراهم می شود.

در این رژیم برنامه های متفاوتی ارائه شده که شما می توانید وعده غذایی خود را با توجه به علاقه مندی خود انتخاب کنید. اکثر برنامه ها به روش توربو (Turbo) که به مفهوم شروع یا شدت بالاتر می باشد آغاز می شوند؛ که هدف آن کاهش وزن حدود 6 کیلوگرم در ماه اول می باشد.

برنامه ها در سطوح متفاوتی ارائه می شوند که شامل:

اساسی: ماه اول را به روش توربو شروع می کنید. وعده های غذایی خود را به صورت کنترل شده و آنلاین سفارش داده و دریافت می کنید.

هسته: ماه اول را به صورت توربو شروع می کنید. وعده های غذایی خود را به صورت کنترل شده و آنلاین سفارش داده و دریافت می کنید. همیشه یک مشاور به صورت انلاین در کنار شما وجود دارد.

منحصر به فردشما: ماه اول را به صورت توربو شروع می کنید. وعده های غذایی خود را به صورت کنترل شده و آنلاین سفارش داده و دریافت می کنید. همیشه یک مشاور به صورت انلاین در کنار شما وجود دارد. وعده های غذایی شما به صورت یخ زده نیز به شما ارائه می شود.

هر یک از این برنامه ها برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو نیز وجود دارد، اما قسمت توربو در آن گنجانده نمی شود.

مواد غذایی مجاز در رژیم نوتری سیستم

وعده های غذایی تهیه شده دراین رژیم شامل سه وعده اصلی به همراه دسر یا یا میان وعده می باشد.

از میان منو گزینه هایی مانند مافین شکلات، پیتزا مارگاریتا و ساندویچ مرغ کبابی وجود دارد که براساس تمایل خود می توانید انتخاب کنید، اما باید توجه داشته باشید که کالری کمی داشته باشد و دارای پروتئین و فیبر بیشتری باشد.

حداقل چهار وعده غذایی در روز از سبزیجات غیر نشاسته ای استفاده کنید. سبزیجاتی مانند مارچوبه، هویج، چغندر، گوجه فرنگی و قارچ را می توانید بدون محدودیت استفاده کنید. در روز از میوه ها، حبوبات و غلات کامل استفاده کنید زیرا اکثر آن ها قند خون شما را با سرعت کمتری بالا می برند. همچنین مصرف مواد پروتئینی را حتما در برنامه خود بگنجانید.

مواد غذایی غیر مجاز در رژیم نوتری سیستم

چون تمام مواد غذایی مورد نیاز شما تهیه و به شما تحویل داده می شود مصرف موادغذایی خارج از این برنامه غیر مجاز می باشد.

مزایای رژیم نوتری سیستم

  • وعده های غذایی آماده با دسترسی آسان
  • تنوع غذایی
  • پیگیری و ارتباط با مشاور نغذیه

معایب رژیم نوتری سیستم

  • هزینه زیاد
  • نامناسب برای افرادی که آلرژی به مواد غذایی خاص دارند
  • اگر چه تنوع غذایی زیاد است اما استفاده مداوم از مواد غذایی از پیش آماده شده می تواند خسته کننده باشد

رژیم نوتری سیستم و کاهش وزن

در این رژیم شما کاهش وزن خوبی را تجربه خواهید کرد اما به احتمال زیاد ادامه دادن آن برای شما در طولانی مدت دشوار خواهد بود.

رژیم نوتری سیستم و فعالیت بدنی

افرادی که از این برنامه استفاده می کنند به افزایش فعالیت بدنی تشویق می شوند. در این برنامه ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در هفته به صورت منقطع توصیه می شود.

آیا رژیم نوتری سیستم برای سلامتی خطر دارد؟

هیچ نشانه‌ای از خطرات جدی و عوارض جانبی در این رژیم دیده نشده است، اما افراد زیر نباید از این رژیم استفاده کنند.

  • زنان باردار که به طور کلی نیاز به کالری اضافه دارند
  • زنان شیرده که در شش ماه اول شیردهی می باشند
  • افراد زیر ۱۸ سال که هنوز در حال رشد هستند
  • افرادی که به بادام زمینی و سویا حساسیت دارند

منوی یک روزه رژیم نوتری سیستم (منحصر به فرد شما)

صبحانه: وافل کره ای+یک فنجان ماست کم چرب

میان وعده: دو قاشق غذاخوری بادام+ یک فنجان فلفل دلمه ای

ناهار: پیتزا پپرونی+ دو فنجان سالاد با سس

میان وعده: یک عدد پنیر رشته ای کم چرب+ یک فنجان انواع توت ها

شام: سینه مرغ پر از قارچ+ یک فنجان کلم بروکلی پخته شده

میان وعده: بستنی

میزان کالری در رژیم نوتری سیستم

میزان کالری در این برنامه متغیر است. در هفته اول تقریبا ۱۰۰۰ کالری در روز مصرف می کنید تا به کاهش وزن قابل توجهی دست پیدا کنید. پس از هفته اول مردان تقریباً ۱۵۰۰ کالری در روز و زنان تقریباً ۱۲۰۰ کالری در روز مصرف می کنند. درصد درشت مغذی ها شامل ۵۰ درصد کربوهیدرات ۲۵ درصد پروتئین و ۲۵ درصد چربی می باشد، سدیمی مصرفی کمتر از 2300 میلی گرم در روز می باشد.

کلام پایانی

هیچ رژیمی برای تمام افراد مناسب نیست. اگر فرصت تهیه و طبخ غذا راندارید و از کالری شماری خسته شده اید؛ و به دنبال یک برنامه غذایی راحت برای اجرا میگردید رژیم نوتری سیستم گزینه مناسبی برای شما می باشد.

هچنین بخوانید رژیم غذایی جنی کریگ 

مطالب مرتبط

عوارض زایمان زودرس
دانستنی های پزشکی
هومن حجتی

عوارض زایمان زودرس

عوارض زایمان زودرس همه نوزادان نارس عوارض سلامتی ندارند. اما زود به دنیا آمدن می‌تواند مشکلات پزشکی کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد کند. به

ادامه مطلب »