Skip to content

بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن

بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن

نوشیدنی های مفید برای کاهش وزن

کاهش وزن در صورتی امکان پذیر است که به یک برنامه تناسب اندام منظم پایبند بوده و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. برخی از معمول‌ترین عادات برای خوش اندام ماندن شامل داشتن یک رژیم غذایی با کالری محدود و داشتن فعالیت بدنی است. در حالی که باید به شدت آنچه را که در طول روز می‌خورید کنترل کنید، کارهای بیشتری برای کاهش وزن قبل از رفتن به رختخواب می‌توانید انجام دهید. افزایش متابولیسم و ​​فرآیند هضم می‌تواند به کاهش وزن اضافی کمک کند. علاوه بر این، برخی نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن مفید هستند و در نهایت می‌توانند به کاهش وزن در طولانی مدت کمک کنند. در ادامه بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن را بیان می کنیم:

آب

آب یکی از بهترین راه حل‌های کاهش وزن شما است زیرا بدون کالری است و شما را سیر می‌کند، بنابراین پرخوری نمی‌کنید. مطالعات گزارش داده‌اند که افزایش مصرف آب می‌تواند منجر به کاهش متوسط ​​5.15 درصدی وزن بدن شود.

به شما توصیه می‌شود که بر حسب میلی گرم به اندازه نصف وزن بدن خود روزانه آب بنوشید. بنابراین، اگر 68 کیلوگرم وزن دارید، باید حداقل 2.2 لیتر هر روز آب بنوشید.

آب از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن
آب از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن

چای دارچین

مصرف چای دارچین قبل از خواب می‌تواند به متابولیسم شما کمک کند. دارچین دارای چندین اثر آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. این ترکیب به عنوان یک نوشیدنی سم زدا عمل می‌کند و مصرف آن ممکن است مزایای متعددی را به همراه داشته باشد.

می‌توانید آن را با کمی عسل شیرین کنید تا خوش طعم تر شود.

آب خیار و جعفری

خیار سرشار از آب و فیبر است و کالری کمتری نسبت به بسیاری از آب‌میوه‌ها و نوشابه‌ها دارد.

جعفری نیز به دلیل داشتن خواص ادرار آور متوسط ​​و محتوای بالای مواد معدنی و ویتامین معروف است. این خوراکی‌های غنی از مواد مغذی باعث کاهش وزن می‌شوند.

قهوه بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن

کافئین موجود در قهوه به عنوان یک محرک عمل می‌کند و باعث افزایش مصرف کالری می‌شود.

کافئین سطح گرلین را کاهش می‌دهد. گرلین هورمون تحریک کننده گرسنگی است. از این رو، کافئین می‌تواند باعث سیری شود و در عین حال مصرف غذا را کاهش دهد.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند بهتر می‌توانند کاهش وزن خود را حفظ کنند، به این معنی که مصرف‌کنندگان قهوه ممکن است به راحتی وزنی را که کاهش داده‌اند، حفظ کنند.

اگر قهوه حاوی مقدار زیادی شکر یا خامه باشد، ممکن است باعث افزایش وزن شود. شما باید قهوه سیاه کم کالری مصرف کنید و از شکر در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

چای سیاه

تحقیقات نشان داده است که چای سیاه رشد باکتری‌های مفید در معده را تشویق می‌کند و سلامت روده را بهبود می‌بخشد. چای حاوی پلی فنول ها و فلاونوئیدها است که در گیاهان یافت می‌شود. این آنتی اکسیدان ها به کاهش وزن کمک می‌کنند.

محققان گزارش کرده‌اند که کسانی که به مدت سه ماه هر روز سه فنجان چای سیاه می‌نوشند وزن کم کرده و دور کمر کوچک‌تری دارند.

چای سیاه را، به خصوص اگر به کافئین حساس هستید بعد از غذا و در طول روز برای دریافت بهترین نتیجه مصرف کنید. با این حال، برای تأیید مفید بودن این چای به مطالعات بیشتری نیاز است.

چای سیاه
چای سیاه

آب لیمو و عسل

لیمو به چربی سوزی و متابولیسم کمک می‌کند. ادعا می‌شود که عسل نیز به کاهش وزن کمک می‌کند. لیمو و عسل همراه با هم به خوبی به کاهش وزن، سم زدایی بدن و درمان آکنه کمک می‌کنند.

نصف قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو را در یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و دو بار در روز میل کنید.

آب آناناس

آب آناناس به هضم غذا کمک می‌کند و ظرفیت بدن شما را برای جذب و پردازش مواد مغذی افزایش می‌دهد. آنزیمی به نام بروملین در آناناس موجود است که سرعت متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. آب آناناس به عنوان یکی از موثرترین نوشیدنی‌های کاهش وزن در نظر گرفته می‌شود.

آب سبزیجات سبز

سبزیجات برگ سبز مانند کلم، اسفناج و گشنیز به طور بالقوه می‌توانند وزن بدن را کاهش دهند.

آن‌ها سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان های ضد التهابی هستند که می‌توانند به کاهش وزن بدن و کاهش رشد چربی در طول زمان کمک کنند.

قند کم موجود در سبزیجات سبز، آن‌ها را به یکی از موثرترین نوشیدنی‌های کاهش وزن تبدیل می‌کند. با اسفناج، خیار، سیب سبز، گشنیز یا کرفس، اسموتی درست کنید. می‌توانید با افزودن چاشنی‌ها و تهیه آن برای کاهش وزن، آن را مطابق میل خود طعم دار کنید.

آب سبزیجات از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن
آب سبزیجات از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن

کومبوجا

کامبوچا یک نوشیدنی حبابدار و تخمیر شده است و از ترکیب یک باکتری غنی از پروبیوتیک با چای با شیرینی ملایم تهیه می‌شود. کامبوچا سرشار از پروبیوتیک ها است و اعتقاد بر این است که این پروبیوتیک ها به کاهش وزن کمک می‌کنند.

مشخص شده است که میلیون‌ها باکتری که در روده زندگی می‌کنند. این باکتری‌ها ممکن است با تغییر نحوه ذخیره چربی، تعادل قند خون و واکنش به هورمون‌هایی که باعث احساس گرسنگی و سیری می‌شوند، نقش مهمی در کاهش وزن ایفا کنند.

کلام آخر

سوخت رسانی به معده با نوشیدنی‌ها و وعده‌های غذایی که باکتری‌های مفید را تقویت می‌کنند ممکن است کاهش وزن را ساده‌تر کند. برای دریافت بهترین نتیجه برای کاهش وزن بهتر است با توجه به شرایط خودتان به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

منبع مقاله

https://www.medicinenet.com/diet_weight_loss_cut_calories_daily/article.htm

مطالب مرتبط

عوارض زایمان زودرس
دانستنی های پزشکی
هومن حجتی

عوارض زایمان زودرس

عوارض زایمان زودرس همه نوزادان نارس عوارض سلامتی ندارند. اما زود به دنیا آمدن می‌تواند مشکلات پزشکی کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد کند. به

ادامه مطلب »