Skip to content

بهترین غذاها در دوران بارداری برای داشتن نوزاد زیبا

بهترین غذاها در دوران بارداری

بهترین غذاها در دوران بارداری برای داشتن نوزاد زیبا

آیا شما باردار هستید؟ آیا به دنبال راه‌هایی برای اطمینان از داشتن یک نوزاد زیبا هستید؟ در دوران بارداری بسیاری از زنان تلاش بیشتری می‌کنند تا تغذیه خوبی برای سالم ماندن نوزاد داشته باشند. غذاهای خاصی وجود دارد که می‌تواند به زیبایی جنین شما کمک کند. بارداری یک زمان حیاتی برای مادر و کودک است. در این مرحله تغییرات زیادی در بدن زن رخ می‌دهد و مراقبت از خود و مصرف بهترین غذاها در دوران بارداری مهم است. مصرف مقدار کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی برای رشد کودک و همچنین حفظ سلامت مادر بسیار مهم است.

در دوران بارداری، هر مادری به دلایل خاصی نگران نوزاد متولد نشده خود است. یکی از نگرانی‌ های رایجی که مادران باردار دارند این است که آیا نوزادشان زیبا به دنیا می‌آید یا خیر. اگرچه قبل از تولد نمی‌توان رنگ چهره کودک را مشخص کرد، اما مواد غذایی زیادی وجود دارد که می‌توان در دوران بارداری برای داشتن فرزندی زیبا مصرف کرد.

در اینجا، برخی از غذاهای مؤثر برای شما و کودکتان را آورده‌ایم که به داشتن نوزادی زیبا کمک می‌کند.

بهترین غذاها در دوران بارداری
بهترین غذاها در دوران بارداری

بهترین غذاها برای دوران بارداری

آواکادو

برای داشتن فرزندی زیبا، در دوران بارداری آووکادو بخورید، زیرا حاوی مقدار مناسبی ویتامین C، E و اسید فولیک است. همه این ویتامین‌ها برای بهتر شدن رنگ پوست کودک شما بسیار مهم هستند. برای جلوگیری از خطر نقایص مادرزادی نوزادتان، باید مصرف آووکادو را از سه ماهه اول بارداری خود شروع کنید. در بارداری، برای رشد و نمو کودک خود، باید هر روز یک آووکادو بخورید.

نارگیل و آب نارگیل

نارگیل و آب نارگیل در داشتن یک نوزاد زیبا بسیار مؤثر است. آب نارگیل سرشار از الکترولیت است و به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می‌کند. همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ات که برای رشد کودک شما بسیار مهم است. در دوران بارداری می‌توانید روزی 2 تا 3 بار آب نارگیل مصرف کنید. در سه ماهه اول بارداری، آب فراوان به رقیق شدن خون کمک می‌کند و در نتیجه خطر عوارض مرتبط با بارداری مانند پره اکلامپسی را کاهش می‌دهد.

شیر زعفران

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئیدها است که برای پوست بسیار مفید است. زعفران همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین B6 است که برای رشد سیستم عصبی کودک شما بسیار مهم است. بنابراین، اگر کودکی زیبا می‌خواهید، در دوران بارداری هر روز شیر زعفران بنوشید. اگر باردار هستید و طعم زعفران را دوست ندارید، می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید. علاوه بر این، شیر زعفران برای رشد مغز او بسیار مفید است.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع عالی از کاروتنوئیدها است که برای بهتر شدن رنگ پوست کودک شما بسیار مهم است. مصرف حداقل دو وعده سیب زمینی شیرین در روز در دوران بارداری توصیه می‌شود. اگر پزشک مصرف مکمل‌های اسید فولیک را به شما توصیه کرده است، می‌توانید آن را از سیب زمینی شیرین نیز دریافت کنید. به طور کلی، سیب زمینی شیرین برای سلامت کودک شما و برای داشتن پوستی روشن مفید است.

مصرف سیب زمینی شیرین
مصرف سیب زمینی شیرین

توت‌ها

شما همچنین می‌توانید انواع توت‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا نوزادی زیبا داشته باشید. انواع توت‌ها مانند تمشک، شاه توت، توت فرنگی و غیره از نظر آنتی اکسیدان بسیار غنی هستند و به بهبود رنگ پوست کودک شما کمک می‌کنند. همچنین، این توت‌ها منبع خوبی از اسید فولیک هستند که برای رشد لوله عصبی کودک شما بسیار مهم است. می‌توانید این توت‌ها را به غلات صبحانه یا بلغور جو دوسر خود اضافه کنید یا آنها را به عنوان میان وعده میل کنید.

بادام

بادام منبع خوبی از ویتامین E است که به سلامت و درخشندگی پوست و همچنین به بهبود رنگ پوست کودک شما نیز کمک می‌کند. می‌توانید هر روز یک مشت بادام میل کنید یا می‌توانید آن را در غلات صبحانه یا بلغور جو دوسر خود قرار دهید. در دوران بارداری، اگر می‌خواهید کودکتان رنگی روشن داشته باشد، می‌توانید روغن بادام را نیز به پوست خود بمالید. این به تغذیه پوست شما کمک می‌کند و همچنین به پوست شما درخشندگی طبیعی می‌بخشد.

گیلاس میل کنید

گیلاس یک میوه سالم است که باید در رژیم غذایی شما در دوران بارداری گنجانده شود. این میوه به بهتر شدن چهره کودک شما کمک می‌کند و همچنین پوست شما را سالم و درخشان نگه می‌دارد. می‌توانید هم به غذای خود گیلاس اضافه کنید و هم می‌توانید آن را به پوست خود بمالید. گیلاس همچنین منبع خوبی از ویتامین A است که برای بینایی کودک شما مهم است.

تخم مرغ

تخم مرغ نیروگاه مواد مغذی است و برای رشد کودک شما بسیار مهم است. آن‌ها منبع خوبی از پروتئین، کولین، ویتامین D، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان ها هستند. همه این مواد مغذی برای رشد و تکامل کودک شما بسیار مهم هستند. شما می‌توانید تخم مرغ را به هر شکلی مانند آب پز، اسکرامبل، املت و غیره میل کنید. علاوه بر این، اگر زنان باردار به طور مرتب تخم مرغ مصرف کنند، می‌تواند به بهبود رنگ پوست آنها نیز کمک کند.

مصرف تخم مرغ در بارداری
مصرف تخم مرغ در بارداری

سایر غذاهای لبنی مصرف کنید

علاوه بر شیر، می‌توانید لبنیات دیگری مانند کشک، پنیر و غیره را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید. لبنیات منبع خوبی از کلسیم هستند که برای رشد استخوان‌ها و دندان‌های کودک بسیار مهم است. آن‌ها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند که به ساخت ماهیچه‌های کودک شما کمک می‌کند. می‌توانید یک کاسه کشک یا پنیر به عنوان میان وعده میل کنید یا می‌توانید آنها را داخل سالاد خود بریزید. علاوه بر این، لبنیات به بهبود رنگ پوست کودک شما کمک می‌کند.

دانه زیره

دانه‌های زیره برای داشتن نوزادی زیبا در دوران بارداری نیز بسیار مؤثر است. مقداری زیره را یک شب در آب خیس کنید و آب آن را صبح ناشتا بنوشید. می‌توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کنید. اینکار به بهبود چهره کودک کمک می‌کند. همچنین دانه‌های زیره سرشار از آهن هستند که برای رشد کودک ضروری است. علاوه بر این، در دوران بارداری، زیره به هضم غذا کمک می‌کند و همچنین مشکلات مختلف مرتبط با بارداری مانند تهوع، استفراغ، سوزش سر دل و غیره را برطرف می‌کند.

عدس قرمز

عدس قرمز یکی دیگر از درمان‌های خانگی مؤثر برای داشتن یک نوزاد خوب در دوران بارداری است. مقداری عدس قرمز را یک شب در آب خیس کنید و آب آن را صبح ناشتا بنوشید. می‌توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کنید. اینکار به بهبود چهره کودک کمک می‌کند. به طور کلی عدس یک غذای سالم برای زنان باردار محسوب می‌شود. اگر به مقدار کم عدس مصرف کنید مشکلی ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، منبع خوبی از اسید فولیک است که برای رشد لوله عصبی در نوزاد ضروری است.

آب انگور

نوشیدن آب انگور برای زنان باردار بسیار مفید است زیرا به داشتن پوست روشن و درخشان برای کودک شما کمک می‌کند. همچنین سرشار از اسید فولیک است که به رشد لوله عصبی کودک شما کمک می‌کند. اسید فولیک برای زنان باردار بسیار مهم است زیرا به پیشگیری از نقص‌های مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا کمک می‌کند. برای داشتن یک نوزاد زیبا، باید در دوران بارداری خود هر روز آب انگور تازه بنوشید.

آب انگور از بهترین غذاها در دوران بارداری
آب انگور از بهترین غذاها در دوران بارداری

 

 دانه رازیانه

دانه‌های رازیانه در زیبایی نوزادان در دوران بارداری مؤثر است. این یک واقعیت شناخته شده است که دانه‌های رازیانه به فرآیند هضم کمک می‌کنند. با این حال، به بهبود رنگ پوست نیز کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری دانه رازیانه را یک شب در آب خیس کنید و آب آن را صبح ناشتا بنوشید. دانه‌های رازیانه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به سم زدایی بدن کمک می‌کنند.

چه چیزی رنگ نوزاد را در دوران بارداری تعیین می‌کند؟

رنگ پوست نوزاد در دوران بارداری توسط ژن‌های به ارث رسیده از والدین تعیین می‌شود. مادر و پدر ژن‌های متفاوتی را به نوزاد می‌دهند که رنگ پوست را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، اگر مادر پوست سیاه و پدر پوست سفید داشته باشد، نوزاد احتمالاً رنگ قهوه‌ای روشن خواهد داشت. به همین ترتیب، اگر هر دو والدین پوست روشنی داشته باشند، نوزاد احتمالاً پوست بسیار روشنی خواهد داشت.

آیا خوردن زعفران در دوران بارداری باعث روشن شدن پوست کودک می‌شود؟

بله، خوردن زعفران در دوران بارداری باعث روشن شدن پوست کودک می‌شود. زعفران یک روشن کننده طبیعی پوست است که به بهبود چهره و دستیابی به رنگ پوست روشن‌تر کمک می‌کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین‌هایی است که برای سلامت کلی کودک مفید است. زعفران را می‌توان در دوران بارداری به غذا اضافه کرد یا به عنوان چای مصرف کرد. با این حال، مهم است که قبل از استفاده از زعفران با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است برای همه زنان باردار بی خطر نباشد.

تاثیر زعفران در دوران بارداری بر نوزاد
تاثیر زعفران در دوران بارداری بر نوزاد

چه چیزی روی رنگ پوست نوزاد تأثیر می‌گذارد؟

چند عامل وجود دارد که می‌تواند بر رنگ پوست کودک تأثیر بگذارد. رایج‌ترین آنها ژنتیک، قومیت و آب و هوا هستند. ژنتیک بیشترین نقش را در تعیین رنگ پوست نوزاد دارد. قومیت نیز می‌تواند تأثیر داشته باشد، زیرا افراد آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین تبار پوست تیره‌تری نسبت به قفقازی‌ها دارند و در نهایت، آب و هوا نیز می‌تواند تفاوت ایجاد کند. نوزادانی که در آب و هوای گرم متولد می‌شوند، نسبت به نوزادانی که در آب و هوای سردتر متولد می‌شوند، پوست تیره‌تری دارند.

کلام پایانی

خوردن غذاهای فوق در دوران بارداری نه تنها به رشد سالم کودک کمک می‌کند، بلکه کودک با پوستی سفید و صاف به دنیا می‌آید. برای اینکه رنگ پوست کودکتان در دوران بارداری آنطور که می‌خواهید روشن و زیبا باشد، علاوه بر رعایت یک رژیم غذایی معقول، باید به موارد دیگری نیز توجه کنید: خواب کافی در هر روز، نداشتن استرس و پرهیز از سیگار و غیره.

منبع

https://www.momnewsdaily.com/pregnancy/how-to-get-fair-baby-during-pregnancy/

مطالب مرتبط