Skip to content

چرا بايد مشاور سلامت و تغذيه داشته باشيم؟

مشاور سلامت

آيا شما فردی هستید که به دنبال بهتر کردن روش‌های انتخاب شیوه زندگی خود هستید؟ پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با نقش مشاور سلامت و تغذیه بیشتر آشنا شوید. 

علی رغم پیشرفت‌های پزشکی مدرن و صرف هزینه‌های زياد برای مراقبت‌های بهداشتي، به طور متوسط، ​​سلامت مردم همچنان رو به کاهش است. دیابت و میزان چاقی در بزرگ‌سالان و کودکان به‌شدت افزایش يافته و بیماری‌های خود ایمنی در سراسر جهان به طرز چشمگیری بالا رفته است.
مراکز کنترل بیماری بيان می كنند كه مي توان عوامل اصلي برخي از مرگ و خیرها را شناسايي كرده و با درمان زودهنگام، تغذیه و سبك زندگي سالم، از آن‌ها جلوگيري كرد.

خبر خوب اين است كه همه ما در انتخاب سبک زندگی خودمان قادر به مبارزه با این مشکل رو به رشد هستیم؛ اما در حال حاضر، اکثر مردم قادر به انتخاب سبک زندگی سالم نیستند زیرا براي داشتن زندگی سالم کم کاری می کنند.
مقدار زیادي اطلاعات متناقض در مورد تغذیه و زندگی با سبک زندگی سالم وجود دارد كه اکثریت مردم براي رژیم‌هایی كه آن‌ها را محصور مي كند، احساس خوشايندي ندارند. اگر با این معضل روبرو هستید که می خواهید زندگی خود را بهتر کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، استخدام یک مشاور سلامت را در نظر بگیرید.

مشاور تغذیه

 

مشاور سلامت چیست؟

خب، بستگی دارد! تعریف و نقش یک مشاور سلامت بسته به اینکه در کجا و چگونه اعتبار کسب كرده، متفاوت است.
در کل، یک مشاور سلامت به مشتریان این امکان را می دهد تا رفتارهای سالم در زندگی را اتخاذ كرده و آن‌ها را حفظ کنند؛ که این کار می تواند از بیماری‌های مزمن جلوگیری و يا آن‌ها را کاهش دهد.

مشاوران سلامت و درمان از افرادي كه خواستار اصلاح سبک زندگی و رفتار خود هستند، پشتیبانی می کنند.

این‌که آیا هدف شما كاهش وزن، افزایش انرژی و یا بهتر شدن تغذیه است، یک مشاور سلامت و تغذيه زمان لازم را برای گوش دادن به نگرانی‌های شما در نظر مي گيرد و کمک می کند تا دریابید که براي چه چيزي تلاش می کنید و به هنگام حرکت در دنیای توصیه‌های متفاوت تغذیه‌ای، از شما پشتیبانی می کند تا بفهمید دقیقاً چه چیزی برای بدن شما مفید است.

آن‌ها به جای نوشتن برنامه به صورت روزمره یا ایجاد برنامه رژیم غذایی، از علم تغییر رفتار استفاده می کنند تا نقاط قوت و استقلال فرد را تقویت کنند و به عنوان راهنما شما را برای رسیدن به اهداف تعیین شده، هدايت کنند.
یک مشاور سلامت می تواند در انجام همه عادات و رفتارهاي خوب، به شما کمک کند.

فوايد داشتن مشاور سلامت و تغذیه

بهبود برخی از جنبه‌های کلی سلامتی شما، از جمله:

 

  • اجرای عادات غذایی بهتر:

انتخاب مواد غذایی بهتر به صورت روزانه، به شما برای داشتن احساس سلامتی، انرژی بیشتر كمك مي كند. خواه نیاز به خوردن غذاي بدون گلوتن و بدون لبنیات داشته باشید یا می خواهید سبزیجات و میوه‌های تازه بیشتری بخورید یا غذاهای فرآوری شده را كاهش دهید.

  • تمرکز بر روی خواب بهتر:

شما به خواب نیاز دارید، آن‌ها به شما در داشتن خواب خوب، کمک می کنند.

  • مدیریت استرس:

همه ما می گویم قصد داریم استرس خود را مديريت كنيم. مربی شما مطمئن خواهد شد که اين موضوع را در اولویت قرار داده و نکاتی را در مورد چگونگی رسيدن به آن، به شما ارائه می دهد.

به معنای واقعی کلمه، آن‌ها تشویق کننده شما برای مبارزه با بیماری مزمن مربوط به عدم تحرک هستند.

لاغری و مشاور تغذیه

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که یک مشاور سلامت می تواند برای شما انجام دهد

  •  به خانواده شما نيز كمك مي كند تا بر اساس رژيم متناسب با خودشان تغذیه کنند.
  • شما را در مورد بهترین تمرینات براي بدنتان راهنمایی می کند.
  • شما را در زمینه مراقبت از خود و آرامشتان آموزش مي دهد.
  • به تشخیص یا درمان بیماری كمك مي كند.
  • موفقیت شما در داشتن زندگي سالم را تضمین مي کند مگر اینکه شما توصیه‌های خاصی را دنبال کنید.

چرا امروزه باید مشاور سلامت داشته باشيد؟


مشاورین سلامت شکاف‌های بین آنچه که صنعت بهداشت و درمان ارائه می دهد و آنچه بسیاری از مردم به آن نیاز دارند را پر می کند.

در سیستم مراقبت‌های بهداشتی معمولی که همه ما به آن عادت کرده ایم، پزشکان اغلب مجبورند مدت زمان قرار ملاقات را محدود کنند، این بدان معنی است که وقت کمتری با بیماران خود می گذرانند و در حالی که ارتباط بسیار محکمی بین رژیم‌های غذایی و سلامت وجود دارد، بسیاری از متخصصان پزشکی، آموزش کافی در زمینه تغذیه – به طور خاص تغذیه با غذاهای کامل – برای راهنمایی و پشتیبانی مورد نیاز بیماران ندارند.

كارشناسان معتبر تغذيه و بهداشت می توانند زمان بیشتری را با بیماران بگذرانند و به آن‌ها کمک کنند تا بین آنچه می خورند و چگونگی تأثیر آن بر سلامتی آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

آن‌ها پاسخگوي مشتری خود هستند.

مربیان تغذيه و سلامتی می خواهند که مراجعين آن‌ها موفق شوند، بنابراین آن‌ها با نوشتن رژیم‌های محدود کننده و يا تغييرات زيادي كه آمادگي آن‌ها را نداريد، شروع نخواهند کرد. در عوض، آن‌ها به شما کمک خواهند کرد تغییرات کوچكي كه با سرعت كمتري پيش مي روند و برای شما راحت تر هستند را در پيش بگيريد تا به نتيجه برسيد.

رژیم‌ها را به طور اختصاصي برای شما می نويسند.

همه‌ی افراد منحصر به فرد هستند، هیچ برنامه یا رژیم درمانی كه به یک اندازه براي همه مناسب باشد، وجود ندارد. مشاور سلامت شما این را می داند و زمان لازم را برای آشنایی با شما، عادات، رژیم غذایی فعلی، اهداف سلامتی و همچنین هرگونه سابقه‌ای با رژیم‌ها و تمرین‌های قبلی شما را خواهد گرفت. آن‌ها با شما همکاری خواهند کرد تا طرحی متناسب با نیازهای شما را ترسیم کنند تا به اهداف خود برسيد.


پشتیبانی عاطفی را ارائه می دهند.

هدف نهایی مربی سلامتی شما ارتقاء کیفیت زندگی شما از طریق عادات و تغییرات مؤثر و سالم است. این بدان معناست که نه تنها روی سلامت جسمی بلکه بر سلامت کلی از جمله سلامتی ذهنی و عاطفی متمرکز شوید. مربی شما در لحظه‌های نیاز شما، چه از طریق پيام، تلفن و چه از طریق ایمیل، خود را در دسترس شما قرار می دهد.

كلام آخر

مشاوران سلامت در صدر انقلاب سلامت امروز قرار دارند. در شرایطی که یک نفر از هر پنج نفر در اثر بیماری مزمن مي ميرد و هنگامی‌ که دیابت و چاقی بسيار زياد است، مشاوران تغذيه و سلامت جامعه، راهنمایی تغذیه‌ای و شیوه زندگی را ارائه می دهند که افراد به شدت به آن نیاز دارند تا راه بازگشت به سلامت را پیدا کنند.

مطالب مرتبط