Skip to content

17: رژیم بزرگترین بازنده درجایگاه بهترین رژیم های سال2020

رژیم biggest loser diet

رژیم بزرگترین بازنده (Biggest Loser Diet) براساس یک برنامه تلویزیونی به نام بزرگترین بازنده که شامل تکنیک های برای داشتن وعده غذایی منظم و متعادل می باشد تنظیم شد. این برنامه غذایی شامل سه وعده غذایی اصلی و سه میان وعده در روز می باشد و مقدار کالری روزانه بسته به نیاز افراد متفاوت است.

نکته اصلی نمایش تلویزیونی «بزرگترین بازنده» از دست دادن مقادیر زیاد وزن در سریعترین زمان ممکن، از طریق رژیم غذایی کم کالری و ورزش زیاد است. این برنامه اولین بار در سال 2004 از تلویزیون پخش شد و شامل 17 فصل بود که تا سال 2016 ادامه داشت. در هر فصل 12 تا 16 شرکت کننده با هم زندگی و رقابت می کردند تا ببینند چه کسی می تواند بیشترین وزن را تا پایان فصل از دست بدهد. برای دستیابی به این کاهش وزن چشمگیر، شرکت کنندگان رژیم غذایی کاملاً کنترل شده به همراه ورزش شدید در برنامه خود داشتند. این رژیم غذایی برای شش هفته برنامه ریزی شده است.

رژیم بزرگترین بازنده درجایگاه بیستم بهترین رژیم های سال2020معرفی شده توسط سایت usnews قرار دارد.

رژیم بزگترین بازنده چگونه کار می کند؟

رژیم Biggest Loser  با محدود کردن کالری دریافتی که در نتیجه محدود کردن مقدار و انواع غذاهای موجود بدست می آید، تنظیم می شود. این رژیم غذایی دارای «هرم غذایی» خاص خود است، به نام هرم 4-3-2-1 که شامل:

  • چهار وعده میوه یا سبزیجات
  • سه وعده پروتئین
  • دو وعده غلات کامل
  • و دسر که نباید بیش از 200 کالریباشد

در واقع 45 درصد از کالری روزانه ی شما از منابع کربوهیدرات، 30 درصد آن از پروتئین و 25 درصد دیگر نیز باید از چربی ها باشد. سازندگان این رژیم غذایی بر این باور هستند که این برنامه نه تنها باعث کاهش وزن می شو،د بلکه یک رژیم پیشگیرانه برای دیابت می باشد. علاوه بر آن این رژیم غذایی؛ خطر ابتلا به سرطان، آلزایمر و … را کاهش داده و سلامت قلب را بهبود می بخشد. تاثیر تغذیه سالم بر روان را هرگز نمی توان نادیده گرفت و این چیزی ست که در این رژیم داری اهمیت می باشد.

 

مواد غذایی مجاز در رژیم بزگترین بازنده

میوه ها، سبزیجات، لوبیا و آجیل: مصرف چهار وعده میوه و سبزیجات در روز توصیه می شود، سه وعده به عنوان بخشی از وعده های غذایی اصلی و چهارمی به عنوان میان وعده مصرف شود. لوبیا و آجیل منبع خوبی از پروتئین و فیبر هستند.

پروتئین: در این رژیم روزانه سه وعده پروتئین مصرف می کنید، یک بار در هر وعده غذایی. از منابع پروتئین خالص مانند مرغ کبابی یا ماهی استفاده کنید.

غلات کامل: این رژیم کربوهیدرات و کالری مصرفی را محدود کرده و مصرف غلات کامل را به دو بار در روز کاهش داده است. غلات کامل نسبت به کربوهیدرات های تصفیه شده مواد مغذی و فیبر بیشتری دارند، به همین دلیل کربوهیدرات های تصفیه شده در رژیم غذایی قرار نمی گیرند.

محصولات لبنی کم چرب: محصولات لبنی می توانند یکی یا دو وعده پروتئین دریافتی در روز شما را تشکیل دهند، اما لبنیات کم چرب باید مصرف شود.

مواد غذایی غیر مجاز در رژیم بزگترین بازنده

کافئین: مصرف کافئین در این رژیم کاملا ممنوع می باشد.

 

مواد غذایی که در رژیم بزگترین بازنده باید محدود شوند

لبنیات: مصرف یک واحد شیر کم چرب می تواند منبع خوبی از پروتئین برای شما باشد؛ اما مصرف لبنیات پر چرب می تواند جزو وعده 200 کالری (دسر) قرار گیرند.

دسر: مصرف دسرها باید محدود شود همان طور که قبلا بیان شد.

الکل: مصرف الکل به دلیل کالری بالای که دارد باید محدود شود.

میزان فعالیت بدنی در رژیم بزگترین بازنده

داشتن فعالیت بدنی دراین رژیم از اهمیت زیادی برخوردار است. تمرینات ورزشی را به صورت مداوم در برنامه خود قرار دهید. مهم ترین مسئله داشتن تحرک می باشد. به طور کلی حداقل دو ساعت و نیم فعالیت شدید ورزشی مانند پیاده روی سریع در هفته و چند روز در هفته نیز فعالیت های تقویت عضلات را داشته باشید.

 

 مزایای رژیم بزگترین بازنده

تعادل تغذیه ای: رژیم بزرگترین بازنده هیچ گروه غذایی را حذف نمی کند؛ بنابراین با برنامه ریزی دقیق (توجه به اندازه و کالری)، مواد مغذی مورد نیاز هر فرد به بدن او می رسد.

منابع موجود: پیروی از این رژیم بسیار آسان می باشد. این برنامه غذایی دارای وب سایت می باشد که می توانید با دسترسی به آن از توصیه ها و برنامه های آن استفاده کنید.

ورزش: انجام فعالیت بدنی در این رژیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حالی که ورزش همیشه ایده خوبی است، به خصوص اگر سعی در کاهش وزن دارید، این رژیم غذایی آن را به یک نیاز تبدیل می کند.

معایب رژیم بزگترین بازنده

محدودیت مصرف کالری و چربی: برخی از منوهای این رژیم در کل فقط 1100 کالری در روز را دارا می باشد که تنها 12 تا 16 درصد از این کالری ها از چربی دریافت می شود که هر دوی این ارقام بسیار اندک می باشد.

کاهش متابولیسم: هر زمان که وزن خود را کاهش دهید، بدن شما نیاز به کالری کمتری نسبت به وزن قبلی شما دارد؛ بنابراین برای حفظ وزن خود باید غذای کمتری مصرف کنید. بعضی اوقات، به خصوص اگر به سرعت وزن خود را کاهش دهید باعث کاهش متابولیسم شما می شود.

منوی یک روزه رژیم بزگترین بازنده

منوی یک روزه رژیم بزرگترین بازنده با 1500 کالری دریافتی شامل موارد زیر می باشد.

صبحانه: املت (یک تخم مرغ کامل+سه عدد سفیده تخم مرغ+نصف فنجان پیاز و قارچ سس شده)+5 سانتی متر خربزه+یک کلوچه انگلیسی+دو قاشق چای خوری میوه+یک لیوان شیر بدون چربی+ چای سبز

میان وعده: 28 گرم سینه بوقلمون کم چرب+سه عدد زیتون+سه عدد گوجه فرنگی گیلاس

ناهار: 113 گرم بوقلمون +1 عدد نان تست کامل سبوس دار + دو برش گوجه فرنگی+ دو برگ کاهو +یک قاشق چایخوری خردل + سه برش آووکادو +دو فنجان سالاد سبز مخلوط با یک قاشق چایخوری روغن زیتون+یک قاشق چایخوری آب لیمو+نصف لیوان توت تازه+ چای سبز یخ زده

میان وعده: پنج عدد میگو آب پز یا کبابی، یک چهارم فنجان سس کوکتل

شام:141 گرم ماهی+ لیمو تازه+نصف فنجان جو یا برنج قهوه ای پخته شده+یک فنجان کلم بروکلی بخارپز + یک قاشق چایخوری سیر خرد شده +یک قاشق غذاخوری گردو یا بادام خرد شده +یک لیوان شیر بدون چربی یا چای سبز

کلام پایانی

هیچ چیز مانند یک نمایش تلویزیونی نمی تواند انگیزه شما را جلب کند. این طرح با ارتقاء ورزش، کنترل سهم و انتخاب مواد غذایی سالم، پیروان خود را به یک شیوه زندگی سالم ترقیب می کند. برای اکثر مردم به دلیل کالری کمی که رژیم دارد ادامه دادن رژیم پایدار نخواهد بود، زیرا بعد از مدتی گرسنگی از ادامه دادن رژیم منصرف می شوند. با این وجود، رژیم بزرگترین بازنده می تواند پایه و اساس یک رژیم غذایی مفید باشد. برای انتخاب یک رژیم غذایی مناسب بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

همچنین بخوانید رژیم غذایی شکم صاف برای کاهش چربی شکم

 

مطالب مرتبط

عوارض زایمان زودرس
دانستنی های پزشکی
هومن حجتی

عوارض زایمان زودرس

عوارض زایمان زودرس همه نوزادان نارس عوارض سلامتی ندارند. اما زود به دنیا آمدن می‌تواند مشکلات پزشکی کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد کند. به

ادامه مطلب »