Skip to content

در رژیم کاهش وزن این سالادها را نخورید

در رژیم کاهش وزن این سالادها را نخورید

بسیاری از افرادی که سعی در کاهش وزن دارند سالادها رو در رژیم کاهش وزن خود جای می دهند، زیرا فکر می کنند این امر به از دست دادن یا حفظ وزن سالم کمک می کند. اما بسیاری اوقات سالادی که در خانه درست می کنند یا در رستوران سفارش می دهند حاوی مقدار زیادی چربی است و کالری زیادی دارد.

افرادی که از سالادها به عنوان روشی جهت کاهش وزن استفاده می کنند باید دقت کنند سالاد آن ها از چه مواد غذایی تشکیل شده است. خیلی از مواقع فقط با تصور اینکه سالادها کالری پایینی دارند آنها را جزو برنامه غذایی روزانه خود قرار می دهیم غافل از اینکه بعضی از آنها به اندازه یک وعده غذایی کامل کالری دارند. 

اگر رژیم کاهش وزن دارید برای تهیه سالاد از این مواد استفاده نکنید

بیکن

سالادهایی که حاوی بیکن هستند دارای میزان زیادی کالری می باشند. یک سالاد حاوی بیکن حدود 400 کالری و 30 گرم چربی دارد البته این میزان بستگی به حجم بیکن اضافه شده نیز دارد. بیکن هایی که در سالادها استفاده می شود معمولا پر از چربی و نمک می باشند پس اگر رژیم کاهش وزن دارید از مصرف آنها اجتناب کنید. 

سالاد کاهش وزن

كروتون ها

کروتون ها همان نان های تست سرخ شده روی سالادها می باشند. کروتون ها غلات هایی هستند که روی بسیاری از سالادها استفاده می شوند . اگر رژیم کاهش وزن دارید از آنها استفاده نکنید آنها معمولا سرخ شده هستند و حاوی کالری بالایی می باشند.

سالاد های مناسب برای کاهش وزن

مواد غذایی سرخ شده

مرغ ، ماهی و میگو ماده غذایی سالم هستند اما اگر آنها را سرخ کنید دیگر سالم نیستند. غذاهای سرخ شده پر از چربی و کالری اضافی می باشند. در هنگام انتخاب سالاد دقت کنید مواد تشکیل دهنده آن سرخ شده نباشد. 

 

سالاد لاغری

سس های سالاد

کاسه سالاد خود را از مواد غذایی سالم و مغذی پر می کنید که کالری کمی دارند اما در نهایت با اضافه کردن سس سالاد کالری زیادی به آن اضافه می کنید.

ممکن است از سس های بدون چربی استفاده کنید اما در نظر داشته باشید بسیاری از مارک ها سسی که برچسب بدون چربی دارند برای جبران چربی میزان زیادی قند به آن اضافه می کنند. اگر تمایل به مصرف سس با سالاد خود دارید سعی کنید خودتان سس ها را تهیه کنید. 

مواد غذایی فرآوری شده

سالادهایی که حاوی تکه های کالباس می باشند کالری بالایی دارند. بسیاری از سالادها برای آنکه مزه بهتری به خود بگیرند حاوی تکه های زیادی کالباس هستند این سالادها علاوه بر آنکه کالری و چربی زیادی دارند حاوی میزان نمک بالایی نیز می باشند و مناسب رژیم کاهش وزن نیستند.

سالاد هایی که در ظرف های نان سرو می شوند

بسیاری از مواقع ظاهر سالادها باعث می شوند که ما آنها را انتخاب کنیم. ظاهر سالادهایی که در نان های کاسه ای سرو می شوند بسیار جذاب می باشد ، اما در نظر داشته باشید این نان ها سرخ شده اند و کالری بالایی دارند. 

پنیر

در هنگام تهیه سالاد پنیر ماده غذایی است که طعم آن را بسیار خوشمزه می کند. اگر تمایل دارید آن را به ماده غذایی خود اضافه کنید از پنیر هایی که کالری کمتری دارند استفاده کنید و حتما قبل از اضافه کردن میزان مورد نیاز را وزن کنید تا متوجه شوید چه میزان کالری اضافی تری مصرف می کنید. 

سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک اصل 12 سال سن دارد بنابراین قیمت بالایی دارد. وقتی سرکه بالزامیک را روی میز رستوران ها می بینید به احتمال زیاد نمی تواند اصل باشد. احتمالا مواد افزودنی به آن اضافه شده است. این سرکه ها شراب سفید هستند که به آنها کارامل و شکر اضافه شده است .


آجیل هایی که حاوی شکر هستند

آجیل ها یک ماده غذایی کاملاً سالم، سرشار از پروتئین، چربی های سالم، فیبر و مواد مغذی هستند. در تهیه بعضی از سالادها از آنها استفاده می کنند، اما برای تهیه آنها آجیل ها را در پودر شکر می غلتانند تا مزه دار کنند، این کار باعث افزودن کالری بیشتر به آنها می شود. پس اگر رژیم کاهش وزن دارید از آجیل های شکردار استفاده نکنید.

بهترین مواد غذایی برای تهیه سالادها 

سبزیجات خرد شده

یک سالاد خوب حاوی انواعی از سبزیجات تازه مانند کاهو ،کلم ،اسفناج و سایر سبزیجات می باشد. سعی کنید از سبزیجات متنوع استفاده کنید تا علاوه بر طعم بهتر شکل زیباتری نیز به سالادتان بدهد. 

آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها مانند پسته ، گردو ، دانه کدو تنبل ، بادام ، بادام زمینی و دانه چیا از جمله مواردی هستند که می توانید به سالادهای خود اضافه کنید . 

غلات کامل

دانه هایی مانند فارو، کینوا، جو و برنج قهوه ای از جمله غلاتی هستند که می توانید به سالاد خود اضافه کنید . علاوه بر اینکه سرشار فیبر هستند احساس سیر کنندگی بیشتری نیز به شما می دهند. 

حبوبات

حبوبات منبع عالی پروتئین هستند که اضافه کردن آنها به سالاد می تواند علاوه بر تنوع مزه در سالاد ها قسمتی از نیازهای پروتئین روزانه شما را نیز تامین کند.

میوه های تازه

اضافه کردن میوه ها تازه به سالاد واقعا ظاهر آن را بسیار دلچسب می کند . علاوه بر آن ویتامین های لازم را به بدن شما می رساند. 

تخم مرغ

تخم مرغ یک ماده مغذی است که گزینه بسیار عالی برای افزودن به سالاد می باشد . یک تخم مرغ تنها با داشتن 77 کالری می تواند 6 گرم پروتئین و 77 ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. علاوه بر آن احساس سیری طولانی مدتی به شما می دهد. 

زیتون

زیتون ها سرشار از چربی های مفید برای بدن می باشند ، اضافه کردن آنها به سالادها مفید است . البته در نظر داشته باشید معمولا زیتون ها در آب نمک هستند بنابراین سعی کنید زیتون هایی را انتخاب کنید که حاوی نمک کمتری هستند. 

کلام آخر 

افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند و یا رژیم کاهش وزن دارند همیشه به دنبال مواد غذایی هستند که علاوه بر خاصیت سیر کنندگی کالری کمی نیز داشته باشند. در این شرایط سالادها یکی از بهترین گزینه ها می باشند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمام سالادها کالری کمی ندارند و تعدادی از آنها حاوی کالری بالایی می باشند. بنابراین در هنگام تهیه سالادها به مواد تشکیل دهنده آنها دقت کنید.

مطالب مرتبط