Skip to content

باورهای صحیح و غلط در مورد نوشیدن آب

باورهای صحیح و غلط در مورد نوشیدن آب

باورهای صحیح و غلط در مورد نوشیدن آب

BPA مخفف ماده شیمیایی بیسفنول A است. از آن برای ساخت بسیاری از محصولات از جمله بطری های آب استفاده می شود. اما تحقیقات نشان می دهد BPA می تواند وارد غذا و نوشیدنی شما شود. همچنین این نگرانی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض بیش از حد آن ممکن است منجر به نقایص مادرزادی شود. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما کارشناسان فکر می‌کنند که این ماده شیمیایی ممکن است در برخی بیماری ها نیز نقش داشته باشد. این ها شامل فشار خون بالا، عدم تعادل هورمونی، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی است. بطری های آبی را انتخاب کنید که فاقد BPA هستند یا از شیشه یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. در ادامه باورهای صحیح و غلط در مورد نوشیدن آب را بیان کرده ایم:

 افسانه ننوشیدن آب سرد

آب سرد رگ های خونی شما را تنگ نمی کند و هضم غذا را سخت تر نمی کند. این یک راه آسان برای خنک کردن و آبرسانی در هنگام گرما است. اگر سرما خورده اید دارید، آب گرم به رقیق شدن مخاط شما کمک می کند.

اضافه کردن برش های میوه یا سبزیجات به آب

اضافه کردن میوه ها ممکن است آب شما را خوشمزه تر و با طراوت تر کند اما اگر مراقب نباشید، می تواند آن را با بیماری های ناشی از غذا مانند سالمونلا و E.coli مبتلا کند. این به این دلیل است که وقتی پوست میوه تمیز نیست، برش دادن آن باکتری ها را به گوشت میوه منتقل می کند. میوه و سبزیجات برش داده شده روی همان تخته ای که برای بریدن گوشت خام استفاده می شود نیز می تواند منجر به بیماری های ناشی از غذا شود. بنابراین میوه ها و سبزیجات را حتماً زیر آب جاری بشویید.

اضافه کردن تکه های میوه به آب
اضافه کردن تکه های میوه به آب

نوشیدن آب بعد از خوردن الکل

نوشیدنی های الکلی ادرار آور هستند، به این معنی که بدن شما را تحریک می کنند تا ادرار بیشتری تولید کند و ادرار زیاد می تواند منجر به کم آبی بدن شود. برای جلوگیری از این امر، نوشیدنی‌های خود را با هم مطابقت دهید. به عنوان مثال یک لیوان آب برای هر فنجان قهوه یا نوشیدنی الکلی کافی است.

نخوردن یک لیوان کامل با قرص از جمله باورهای صحیح و غلط در مورد نوشیدن آب

آنقدر آب ننوشید که قرص را از گلویتان پایین برود. از ویتامین ها و داروها به عنوان فرصتی برای آبرسانی استفاده کنید. نوشیدن یک لیوان پر آب همچنین به جلوگیری از گیرکردن دارو در مری و تحریک آن کمک می کند. همچنین به بدن شما کمک می کند تا ویتامین های محلول در آب را بهتر جذب کند.

اضافه کردن هر چیز مصنوعی به آب

اینکار هر چند وقت یکبار خوب است، اما انجام هر روز آن توصیه نمی شود. تحقیقات نشان می دهد طعم دهنده ها و شیرین کننده های مصنوعی ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سرطان قرار دهند. آنها همچنین می توانند باعث شوند که شما اغلب احساس گرسنگی کنید. سعی کنید از مصرف شکر، شربت ذرت با فروکتوز بالا، آسپارتام یا سوکرالوز اجتناب کنید. به جای آن از لیمو، لیموترش، نعناع، ​​سبزی یا خیار استفاده کنید اما فراموش نکنید که ابتدا آنها را بشویید.

زمانی که خسته می شوید ممکن است دچار کم آبی شده باشید

احساس خستگی می کنید و نمی دانید چرا؟ می تواند نشانه کم آبی بدن باشد. برای کم آبی لازم نیست بیمار باشید یا ورزش سخت داشته باشید. شما هر روز آب بدن خود را از طریق عملکردهای اساسی بدن مانند تنفس و مدفوع از دست می دهید.

نوشیدن آب قبل از خواب و بعد از بیدار شدن

یک یا دو لیوان آب خوب است، اما وقتی از خواب بیدار می شوید یک گالن آب نخورید. هیچ مدرکی وجود ندارد که اینکار متابولیسم شما را شروع می کند. شما نباید قبل از خواب زیاد آب بنوشید و تمام شب را در دستشویی بگذرانید زیرا اینکار خواب شما را مختل می کند. به جای آن در طول روز به آرامی آب میل کنید. کارشناسان توصیه می کنند بیش از 1 لیتر در ساعت آب مصرف نکنید.

نوشیدن آب قبل و بعد از خواب
نوشیدن آب قبل و بعد از خواب

نوشیدن آب از رودخانه ها یا نهرها

منابع آب طبیعی ممکن است شفاف و تمیز به نظر برسند، اما بسیاری از چیزها می توانند آن ها را آلوده کنند. این شامل گیاهان سمی، ادرار و مدفوع حیوانات و تخلیه غیرقانونی مواد شیمیایی است. قبل از نوشیدن آب طبیعی را با قرص های فیلتراسیون یا فیلترهای آب تصفیه کنید.

کلام پایانی

بدن شما بیشتر آب است و به طرق مختلف از آن استفاده می کند. این به هضم غذا کمک می کند و می تواند یبوست یا مشکل دفع مدفوع را کاهش داده و از بین ببرد. همچنین سموم را دفع می کند، از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و پوست شما را آبرسانی می کند. حداقل مقدار توصیه شده روزانه 11.5 فنجان برای زنان و 15.5 فنجان برای مردان است.

منبع

https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-drink-more-water

مطالب مرتبط